شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 17, 2024
امام جمعه کرمان

حوزه/ امام جمعه کرمان با قدردانی از دست‌اندرکاران ستاد اربعین و موکب‌داران بیان کرد: پیاده‌روی عظیم اربعین، نشان‌دهنده سبک زندگی پیش‌بینی شده برای زمان ظهور است زیرا ایثار، گذشت، فداکاری و خدمت بی منت، خدمت جوانان و...را شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین عرب‌پور امام جمعه کرمان در خطبه‌ اول نماز جمعه که در مصلی امام علی(ع) برگزار شد، اعتماد افراد جامعه به یکدیگر را از سرمایه‌های اجتماعی نام برد و افزود: اسلام در این خصوص توصیه‌هایی دارد.

امام جمعه کرمان اولین مسئله مورد تاکید اسلام را حفظ حرمت یکدیگر عنوان و بیان کرد: مال، آبرو و ناموس مؤمن حرمت دارد که باید با جدیت حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین عرب‌پور با بیان اینکه از سوی دیگر اموری در اسلام وجود دارد که عدم رعایت آن باعث ضربه به اعتماد عمومی است؛ در این زمینه به نکات اخلاقی سوره حجرات توجه داد و از جمله این موارد را دروغ‌گویی، سوءظن، تجسس، غیبت برشمرد.

وی در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به ۳۱ مرداد، صنعت دفاعی را مسئله مهمی برای کشور و مورد تاکید رهبری دانست که به ویژه در صنعت پهپادی و موشکی پیشرفت‌های خوبی برای نظام حاصل شده است.

امام جمعه کرمان همچنین ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن را گرامی داشت و گفت: آزادگان برای سربلندی اسلام و کشور تلاش‌های زیادی داشتند و این فداکاری‌ها برای نسل‌های بعدی باید حفظ شود زیرا بدترین شکنجه‌ها را دیدند اما به جهت اخلاصی که داشتند یک کلمه راجع به آن نگفتند.

حجت الاسلام والمسلمین عرب‌پور به کودتای ننگین ۲۸ مرداد هم اشاره کرد و در ادامه ۳۱ مرداد، روز جهانی مسجد را گرامی داشت و افزود: وضعیت فعلی مساجد ما در کشور و استان در تراز اسلامی نیست که جایگاه جوانان، برنامه‌های فرهنگی متعدد و تربیت انسان‌ها باشد؛ زحماتی کشیده شده اما مساجد باید تراز باشد و در این رابطه تنها یک دستگاه نمی‌تواند کار انجام دهد که مسئولین، امام جماعت، هیئت امنا و مردم دست به دست هم داده تا مساجد به جایگاه خود برسد.

وی در ادامه با قدردانی از دست‌اندرکاران ستاد اربعین و موکب‌داران بیان کرد: پیاده‌روی عظیم اربعین، نشان‌دهنده سبک زندگی پیش‌بینی شده برای زمان ظهور است زیرا ایثار، گذشت، فداکاری و خدمت بی منت، خدمت جوانان و...را شاهد هستیم.

نماینده ولی فقیه کرمان در پایان با اشاره به معرفی اعضای کابینه دولت چهاردهم توسط ریاست‌جمهوری؛ اظهار کرد: امیدواریم با توجه به شرایط فعلی کشور و مسئله مهم اقتصادی و معیشتی که رهبری فرمودند در راس مسائل است؛ مجلس صلاحیت‌ها را با توجه به این موضوع که کمک به رئیس جمهور است با دقت و جدیت و به دور از تعصبات بررسی و کابینه را انتخاب کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha