پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ |۱۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 22, 2024
1

حوزه/ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: هیچ مانعی در برابر زائران و عاشق سیدالشهدا(ع) برای پیاده روی اربعین وجود ندارد و با وجود گرمای شدید بر تعداد زائران افزوده شده است.

به گزارش خبر گزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب بازدید از موکب حضرت فاطمه معصومه(س) اهالی قم المقدسه مستقر در کربلا با اشاره به امکاناتی که برای رفاه زائر در همه مواکب عراقی و ایرانی ایجاد شده است، اظهار کرد: تاکنون هیچ مشکلی برای هیچ یک از زائران اربعین گزارش نشده است. با وجود امکانات گسترده ای که جهت رفاه و تکریم زائران فراهم آمده است موکب قم مانند سال های گذشته عملکردی درخشان دارد و پیشتاز در موکب داری است.

وی با بیان اینکه فاصله سنی کوچکترین زائر ثبت نامی در سامانه سماح با بزرگترین زائر بیش از ۱۰۰ سال است، گفت: بزرگترین زائر اربعین امسال ۱۰۳ ساله است و کوچکترین زائر نیز ۱۸ روزه در سامانه ثبت شده است و این عشق به سیدالشهدا(ع) را با هیچ معیاری نمی توان سنجید.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با اشاره به اینکه از فرصت‌ خدمت به زائران اربعین بیشتر بهره را برد، اظهار کرد: حماسه عظیم اربعین حسینی (ع) هرساله، شکوه عظمت ایثار، فداکاری و اتحاد بین مسلمانان و عشق به حسین بن علی را بیش از پیش به جهانیان نشان میدهد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تأکید کرد: پیوند ملت های عاشق سیدالشهدا(ع) ناگسستنی است و تکریم مواکب از زائران بدون در نظر گرفتن، رنگ و نژاد و ملیت مصداق این حقیقت است که "حب الحسین یجمعنا".

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha