چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ |۲۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 28, 2024
کد خبر: 1179026
۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹
تصاویر| برپایی روضه خانگی توسط مدیر مدرسه علمیه منصوریه

حوزه/ گروه جهادی تبلیغی سفیران نور گفت: از سال گذشته تاکنون برای بیش از ۲۵۰ جلسه روضه خانگی، سخنران اعزام شده است و این کار تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علی حسنی‌پور از اعزام سخنران جهت برگزاری روضه‌های خانگی به مناسبت دهه پایانی ماه‌ صفر و شهادت پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله، امام حسن‌ مجتبی علیه‌السلام و امام رضا علیه‌السلام در شهر مقدّس قم خبر داد و عنوان کرد: ائمه اطهار علیهم السلام مردم را پیوسته به حزن و اندوه برای حضرت سیدالشهدا علیه السلام دعوت می‌کردند.

وی افزود: دعبل خزاعی که از شاعران شیعه و از یاران امام رضا علیه‌السلام بود، می‌گوید: در ایام عاشورا خدمت آن حضرت رسیدم، دیدم به همراه اصحابش به سوگ نشسته‌اند، همین که وارد مجلس شدم، مرا طلبید و نزد خود نشاند و فرمود: ای دعبل دوست دارم در این ایام که روزهای حزن ما اهل‌بیت است، شعری بخوانی، سپس در تشویق به این کار فرمود: ای دعبل! کسی که در مصیبت جدّم امام‌ حسین علیه‌السلام بگرید، خداوند گناهان او را می‌آمرزد.

مسئول گروه جهادی تبلیغی سفیران نور اضافه کرد: در روایتی دیگر امام رضا علیه‌السلام به ریان‌بن‌شبیب می‌فرماید:‌ ای پسر شبیب! پدرم از پدرش و او از جدّش به من خبر داد، همین که امام‌حسین‌ علیه‌السلام به شهادت رسید، از آسمان خون و خاک سرخ بارید، بر او گریه کن تا از گناهان صغیره و کبیره پاک شوید.

حسنی‌پور با تاکید بر اینکه گروه جهادی تبلیغی سفیران‌نور، در راستای تسهیل بسترهای لازم برای برپایی روضه‌های خانگی، سخنرانان مذهبی را به به مجالس عزاداری اهل‌بیت علیهم‌السلام اعزام می‌کند، گفت: علاقه‌مندان به برگزاری مراسم روضه خانگی می‌توانند جهت دعوت از سخنران، از طریق شماره تلفن‌ ۰۹۱۶۸۰۱۵۷۴۰ تماس و یا عبارت یامهدی را به شماره ۰۹۰۲۳۱۶۶۸۹۴ ارسال نمایند.

وی یادآور شد: از سال گذشته تاکنون، برای بیش از ۲۵۰ جلسه روضه خانگی، سخنران اعزام شده است و این کار که به نیّت تعجیل در ظهور حضرت‌ مهدی ارواحنافداه و به نیابت از شهداء انجام می‌پذیرد، تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha