سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
پپسی کولا

حوزه/ آیت‌الله خمینی ۶۰ سال پیش در چنین روزی در تاریخ جمعه ۶ شهریور ۱۳۴۳، خرید و فروش پپسی کولا را منع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله خمینی ۶۰ سال پیش در چنین روزی در تاریخ جمعه ۶ شهریور ۱۳۴۳، خرید و فروش پپسی کولا را منع کرد.

آیت‌الله خمینی امروز در فتوایی مردم را از خرید و فروش نوشابه پپسی کولا را منع کرد. حجت‌الاسلام سید احمد حسینی همدانی در نامه‌ای با عنوان حضرت آیت‌الله العظمی آقای خمینی مدظله العالی نوشت: اخیرا مقلدین حضرتعالی فتوای شما را درباره پپسی کولا سئوال می‌کنند. اولا بفرمایید خرید و فروش آن چه صورت دارد و ثانیا در صورت حرمت از چه نظر حرام می‌دانید.

آیت‌الله خمینی نیز در پاسخ نوشته‌اند: چون شایع است مقداری از درآمد آن صرف تبلیغات فرقه ضاله می‌شود، مسلمین از خرید و فروش آن خودداری کنند. ۱

آیت‌الله خمینی امروز همچنین در پاسخ به نامه محمدجواد حجتی کرمانی، از تلاشها و رنجهایی که نامبرده در مسیر مبارزه تحمل کرده است، تقدیر کردند.

در این نامه آمده است که مساعی جمیله جنابعالی و جناب ثقه‌الاسلام آقای اخوی۲ و سایر آقایان و فضلای محترم، و رنجها و مصایبی که متحمل شده‌اید موجب کمال تقدیر و تشکر؛ و امید است ان شاءالله مورد توجه حضرت ولی‌عصر – عجل‌الله تعالی فرجه الشریف – واقع شده، ماجور باشید.

ایشان با ابراز تاثر از رخدادهای اخیر، برای « رفع گرفتاری عموم مسلمانان جهان و احقاق حق و ابطال باطل» از خداوند یاری جسته‌اند.۳

پی نوشت ها:

۱. خاطرات و مبارزات حجت‌الاسلام حسینی همدانی، ص ۲۰۴.

۲. منظور، حجت‌الاسلام علی حجتی کرمانی.

۳. صحیفه امام، ج ۱، ص ۳۶۸.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha