چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ |۲۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 28, 2024
کد خبر: 1179258
۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۷
ممنوع

حوزه/ حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم با آن‌ها زمانی عوام‌گرایی است که صرفا نمایشی و ظاهرسازی باشد و قصدی در جهت بهبود امور نباشد؛ ولی زمانی که هدف، آشنایی بهتر با مشکلات و از طرفی قصد جدی در رفع آن معایب باشد، امری مثبت و غیرپوپولیستی است.

خبرگزاری حوزه | رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با رئیس جمهور و هیئت دولت مجددا بر سفرهای استانی و حضور در بین مردم تأکید کردند.

ایشان در مراسم تنفیذ به صراحت اعلام کرده بودند: کنترل از راه دور ممنوع!

در این جلسه هم فرمودند: «اینکه اگر سفر استانی کردید، بگویند این پوپولیست است، عوام‌گرا و مانند اینها است، این حرفها را اعتنا نکنید. اطّلاع از متن آنچه در زندگی مردم می‌گذرد، با کارتابل و گزارش کتبی امکان‌پذیر نیست؛ باید بروید ببینید و از خود مردم بشنوید. وقتی انسان می‌رود می‌شنود، می‌بیند که با آنچه در گزارش به ما رسیده تفاوت‌های زیادی وجود دارد.»

دو نکته در این فرمایش مشهود است:

اول؛ تحذیر از ترک سفر استانی به خاطر عوام‌فریبی(پوپولیستی)

دوم؛ تفاوت حضور میدانی با اکتفا به گزارش کارتابلی

یکی از موارد اساسی که برخی جریانات سیاسی، سفرهای استانی و حضور میدانی را زیر سؤال می‌برند، همین عوام‌فریبی است و به این بهانه نمی‌خواهند زیر بار این مسئله بروند که حضور میدانی داشته باشند.

حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم با آن‌ها زمانی عوام‌گرایی است که صرفا نمایشی و ظاهرسازی باشد و قصدی در جهت بهبود امور نباشد؛ ولی زمانی که هدف، آشنایی بهتر با مشکلات و از طرفی قصد جدی در رفع آن معایب باشد، امری مثبت و غیرپوپولیستی است. همچنانکه شهید رئیسی اینگونه بود؛ صرفا به گزارشات اکتفا نمی‌کرد و با حضور میدانی و مواجهه مستقیم با مردم و همچنین پیگیری‌های مکرر، در جهت رفع مشکلات اقدام می‌کرد.

اینکه رهبر انقلاب این نکته را مجددا مطرح کردند شاید تعریضی هم به سخنان معاون اجرایی رئیس جمهور نیز باشد که گفته بود هنوز درباره سفرهای استانی به جمع‌بندی نرسیدیم و دنیای امروز دنیای دیجیتال است و می‌شود کارها را از راه دور کنترل کرد.

بابک شکورزاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha