دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ |۲۷ صفر ۱۴۴۶ | Sep 2, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اربعین باعث شد که فرهنگ و پیام امام حسین (ع) به مردم در طول تاریخ منتقل شود، گفت: شهادت امام حسین (ع) فقط برای عزاداری نبود، بلکه کار بزرگی که امام(ع) انجام دادند شناساندن دشمنان خدا به مردم و معرفی راه حق است.

به گزارش خبرگزاری حوزه آیت‌الله سید محمد سعیدی در آیین شکرانه خدمت خادمان موکب حرم مطهر بانوی کرامت در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا با بیان اینکه عدد ۴۰ عددی خاص در مکتب الهی است که به آن عدد کمال می‌گویند، اظهار داشت: این عدد در قرآن کریم درباره وعده‌ای که خداوند با حضرت موسی (ع) داشت بیان شده است، زیرا خداوند در ابتدا می‌فرماید ما با حضرت موسی (ع) ۳۰ شب در میقات وعده داشتیم و آن را با اضافه‌کردن ۱۰ شب دیگر تمام کردیم.

وی با بیان اینکه عدد ۴۰ عدد خاصی است که در ظرف آن موقعیت‌های خاصی پدید می‌آید، افزود: در باب قیام امام حسین (ع) و خلق حماسه عاشورا نیز برخی این قیام را در روز عاشورا خلاصه می‌دانند در حالی که حماسه عاشورا با اسارت آل الله و مدیریت حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) تداوم پیدا کرد و با اربعین حسینی کامل شد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه هر حرکتی اگر پیگیری نشود ابتر می‌ماند، ابراز داشت: حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) با حرکتی که در تداوم عاشورا انجام دادند از ابتر ماندن آن جلوگیری کردند و به همین خاطر اربعین فقط به امام حسین (ع) اختصاص دارد و حتی برای پیامبر (ص) هم اربعین ذکر نشده است.

وی افزود: به برکت اربعین و همراهی مردم با اهل‌بیت اباعبدالله (ع) کربلای اباعبدالله (ع) جهانی شد و امروز شاهد حضور بزرگ‌ترین تجمع مردمی در اربعین هستیم.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه اربعین باعث شد که فرهنگ و پیام امام حسین (ع) به مردم در طول تاریخ منتقل شود، گفت: شهادت امام حسین (ع) فقط برای این نبود که مردم عزاداری کنند، بلکه کار بزرگی که امام حسین (ع) انجام دادند شناساندن دشمنان خدا به مردم و معرفی راه حق از باطل بود.

وی در پایان ضمن تقدیر از خادمانی که در موکب حرم مطهر در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی خدمت کردند گفت: باید این روحیه خدمت‌رسانی به زائران و محبان اهل‌بیت را در خود حفظ کنید و پیام‌های اربعین را به دیگران نیز منتقل کنید.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه دو پیشنهاد برای فعالیت موکب در سال‌های بعد ارائه داد و افزود: خدماتی که در موکب ارائه می‌شود باید در ورودی موکب نصب شود تا زائران از آن آگاهی پیدا کنند؛ همچنین این موکب به نام حضرت معصومه (س) است و باید اولویت خدمت‌رسانی این موکب نیز برای بانوان و به‌ویژه دختران باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha