سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ |۲۸ صفر ۱۴۴۶ | Sep 3, 2024
کتاب به وقت بیروت

حوزه/ به وقت بیروت، روایت داستانی زندگی مسئولی ‌در تراز انقلاب است که بی‌قراری‌اش او را پس از جنوب و شمال ایران، به سودان کشاند تا با دستانی خالی، در دل آفریقا فرهنگ‌سازی کند و هزاران نفر را به تشیع دعوت نماید.

کتاب به وقت بیروت، رمانی با موضوع حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم انصاری، رایزن نخبه ایرانی در سودان است که در سال ۹۲ کنار سفارت ایران در لبنان ترور شد و از سوی انتشارات حماسه یاران به چاپ رسیده است.

بر اساس این گزارش، این کتاب، روایت داستانی زندگی مسئولی ‌در تراز انقلاب است که بی‌قراری‌اش او را پس از جنوب و شمال ایران، به سودان کشاند تا با دستانی خالی، در دل آفریقا فرهنگ‌سازی کند و هزاران نفر را به تشیع دعوت نماید.

شخصیتی که عبدالرحیم محیی‌الدین، رئیس جمعیت دارالکامل سودان، درباره‌اش گفته بود: "می‌خواهم ادعا کنم که ما سودانی‌ها، شهید انصاری را بهتر از ایرانی‌ها شناختیم."

به وقت بیروت، بازآفرینی برش‌های واقعی از زندگی شهید اقتدار فرهنگی جمهوری اسلامی است که تا سال‌ها پس از شهادت هم در زادگاه خود ناشناخته مانده بود.

برشی از کتاب

صدای بلند یا الله ابراهیم حلقه را پراکنده کرد و هرکس به سمتی رفت. ابراهیم از دور نگاهی به میز انداخت و روزنامه ای را روی آن دید. پرسید خیر باشه؟! چی توی این روزنامه است که آن قدر واسه تون جذابه؟! یکی از همکارانش فوری روزنامه را در دستانش مچاله کرد و انداخت توی سطل زباله. ابراهیم روزنامه را از میان باقی کاغذهای داخل سطل بیرون کشید و روی میز باز کرد. دید به پشتوانه تبلیغاتی و مالی وهابیها او را تهدید به ترور کرده اند. زیر عکس ابراهیم نوشته شده بود: «سر این مار رافضی را قطع کنید.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha