چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ |۲۹ صفر ۱۴۴۶ | Sep 4, 2024
سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران گفت: رسول اکرم (ص)، ائمه اطهار علیهم السلام در بحث اخلاقی و اجتماعی و به ویژه مسائل شرعی و دینی برای ما الگوهای بسیار خوبی هستند؛ لذا شایسته است که برای در امان ماندن فرزندان ما از شیاطین و دشمنان، آنان را با سیره این بزرگان آشنا سازیم.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، در سخنانی ضمن تسلیت ایام رحلت رسول خدا(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم السلام اظهار داشت: رسول خدا (ص) و اهل بیت علیهم السلام و بزرگان دین برای همه ما الگوی درست زندگی کردن می‌باشند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر علیه السلام شهرستان کامیاران افزود: بنابراین کسانی که با این روش و مسیر زندگی خود را ادامه دهند هرگز دچار مشکل نخواهند شد.

این استاد حوزه علمیه به برخی از صفات بارز بزرگان دین اشاره کرد و عنوان داشت: بزرگان دین برای ما نماد و الگوهای خوبی را به یادگار گذاشته‌اند که اولین و مهم‌ترین الگویی که ما می‌توانیم از رسول اکرم (ص) یاد بگیریم نگاه وحدت آفرین ایشان می‌باشد.

وی ادامه داد: رسول خدا برای وحدت و انسجام مسلمین همواره تلاش‌های بسیاری را انجام دادند و در این مسیر متحمل سختی‌های بسیاری گردیدند ولی با استعانت از خداوند متعال و یاری دیگر مسلمانان توانستند دین مبین اسلام را در جهان انتشار و گسترش دهند.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه رسول خدا(ص) نماد معنویت برای تمام نسل‌ها می‌باشد، گفت: پیامبر اکرم (ص) در همه شئونات زندگی برای هر انسانی می‌تواند یک الگوی کامل باشد، بنابراین اعتقاد و التزام عملی به رسول خدا باعث توسعه و اعتلای جامعه اسلامی و حتی دیگر جوامع غیر اسلامی خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در کنار رسول اکرم (ص)، ائمه اطهار علیهم السلام در بحث اخلاقی و اجتماعی و به ویژه مسائل شرعی و دینی برای ما الگوهای بسیار خوبی هستند لذا شایسته است که برای در امان ماندن فرزندان ما از شیاطین و دشمنان، آنان را با سیره این بزرگان آشنا سازیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha