چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ |۲۹ صفر ۱۴۴۶ | Sep 4, 2024
کد خبر: 1180795
۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
همت نوجوانان ارومیه برای اهل بیت

حوزه/ نوجوانان محله حسین آباد ارومیه پول‌های جیبی خود را کنار هم گذاشتند و در سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن(ع) ایستگاه صلواتی دایر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، کودکان و نوجوانان هر آن چه را که بزرگترها می‌بینند به‌عنوان الگوی عملی خود در زندگی می پذیرند حال این کار عمل احسن باشد و یا کاری ناپسند از بزرگتری سربزند که نوجوان آن را به‌عنوان الگوی خود می‌پذیرد و بدان عمل می‌کند.

در پیاده‌روی اربعین هم شاهد این بودیم که پذیرایی‌ها در مواکب و در طول مسیر توسط نوجوانان صورت می‌گرفت و این مسئله برای تقویت باورهای دینی آن‌ها بود و اینکه آنها این عمل را از بزرگترهای خود دیده بودند و آن را به‌عنوان الگویی عملی در زندگی خود انتخاب کرده بودند.

از نبی مکرم اسلام(ص) هم روایت شده که، أدِّبوا أولادَکُم علی ثَلاثِ خِصالٍ، حُبِّ نَبیِّکُم و حُبِّ أهلِ بَیتِهِ و قِراءةِ القرآنِ، فرزندان خود را بر سه خصلت دوست داشتن پیامبرتان، دوست داشتن اهل بیت او و خواندن قرآن تربیت کنید.

در ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) از محله حسین آباد ارومیه که می‌گذشتیم با صحنه‌های جالبی برخورد کردیم، کودکان و نوجوانان این محله پول‌های جیبی خود را جمع کرده و برای اهل بیت(ع) ایستگاه صلواتی راه اندازی کرده بودند.

از دو نوجوانانی که در یکی از این ایستگاه‌های صلواتی فعالیت می‌کردند می‌پرسم چطور شد این فکر به ذهن شما رسید، می‌گویند بخاطر محبت اهل بیت(ع) این کار را می‌کنیم و می‌گویند کل پول جیبی ما ۵۰ هزار تومان بود که با آن شکر و آب لیمو و لیوان یکبار مصرف خریدیم و برای نبی اکرم و امام حسن(ع) ایستگاه صلواتی زدیم.

وقتی تمام همت دشمنان دین و اسلام این است که نوجوانان و جوانان را ما در سیستم عفن غربی و با استفاده از فضای مجازی نابود کنند و ایمان و اخلاص و ایثارشان را از دست آنها بگیرند، دیدن این صحنه‌ها ضمن اینکه موجی از عشق و علاقه به اهل بیت(ع) را در دل‌ها فریاد می‌زند، نشان می‌دهد تنها مسیر برای بقای بشریت و رسیدن به حق و حقیقت راه اهل بیت(ع) است که بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال، انسانیت، ایثار، اخلاص و ایمان را زنده نگه داشته است.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha