دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 9, 2024
دیدار مدیر کل امور بانوان استانداری قم با مدیر جامعه الزهرا

حوزه/ مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه بانوان در تمدن نوین اسلامی نقش اساسی دارند، گفت: نگاه اسلام به زن نگاه تمدنی است و این مسئله باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در دیدار مریم عرب نژاد مدیر کل امور بانوان استانداری قم ضمن عرض تبریک ایام ماه ربیع الاول، با بیان اینکه ماه ربیع الاول، ماه خودسازی و به ثمر رسیدن دو ماه عزاداری بر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است، اظهار داشت: همکاری جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با اداره کل امور بانوان استانداری قم تاکنون خوب بوده و در دوره‌های مختلف، همراهی و همکاری داشتیم.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار کرد: همه فعالیت‌های این مجموعه برای حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است و سعی می‌کنیم برنامه‌ها و فعالیت‌ها را تحت درایت و تدبیر رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی انجام دهیم.

برقعی با بیان اینکه ارتباط با حکمرانی و دستگاه‌های حکومتی را وظیفه خود می‌دانیم، به ظرفیت جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و افزود: بانوانی در این مجموعه حضور دارند که سال‌ها با متون اصلی دین آشنا هستند و سعی کردند با جوهره دین آشنا شوند؛ همان چیزی که امروز، مورد نیاز جامعه است.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها خدمت به کشور و نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: این مجموعه علمی حوزوی ظرفیت‌های کلانی دارد که مغفول مانده و آمادگی دارد این ظرفیت‌ها را در اختیار نهادهای مختلف بگذارد.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه علمی حوزوی، گفت: در این مجموعه از مهد کودک تا سطوح عالی حوزوی و دانشگاهی با رشته‌های متنوع فعالیت دارند و زمینه‌های مناسبی برای همکاری و تعامل وجود دارد.

برقعی به برنامه‌هایی همچون شبی با حوزه ویژه دانش آموزان، برگزاری دوره‌های کاربردی و مهارتی متنوع ویژه بانوان استان و دیگر فعالیت‌های مجموعه اشاره کرد و یادآور شد: در این مجموعه، مهد کودک شکوفه‌های بهار و مجتمع آموزشی تربیتی هدی، برنامه‌هایی در طول سال دارند که اگر در سطح استان پیاده شود، بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز بانوان نسبت به آقایان در اجتماع موثرترند، گفت: بعد از هر فتنه‌ای حضور بانوان و نقش اجتماعی آنها پررنگ‌تر است؛ امروز بانوان حوزوی متعهد و متخصص و افرادی که مسئولیت حکومتی دارند، باید به صورت شبکه ای سازماندهی شوند و برای حل مسائل جامعه، راهکارهای عملیاتی ارائه دهند و کشور را برای ظهور حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف آماده کنند.

نگاه تمدنی اسلام به زن / بانوان در تمدن نوین اسلامی نقش اساسی دارند

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: مسائل بانوان باید احصا و اولویت بندی شوند و به سازمان‌ها و نهادهای مختلف و اثرگذار ارائه شده تا راهکارهای عملیاتی ارائه دهند و جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این مسیر ظرفیت‌های مناسبی دارد.

برقعی با اشاره به نگاه تمدنی اسلام به زن و با بیان اینکه بانوان در تمدن نوین اسلامی نقش اساسی دارند، بیان داشت: نگاه اسلام به زن نگاه تمدنی است و این مسئله باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجاب یک بحث اجتماعی است

وی با اشاره به اینکه حجاب یک بحث اجتماعی است، خاطرنشان کرد: زن باید در اجتماع حضور باشد و برای حضور در اجتماع نیاز به پوشش و حجاب دارد و امروز هم غرب به این نتیجه رسیده است.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه ما نیاز داریم دستورات اسلام را با شیوه ای نوین به جوانان منتقل کنیم، تصریح کرد: اگر روش و شیوه برخورد با جوانان را به درستی در جامعه پیاده کنیم، جوانان می‌پذیرند.

مریم عرب نژاد مدیر کل امور بانوان استانداری قم در پایان این دیدار، لوح سپاس «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» که از سوی سید محمد آقامیری استاندار قم امضا شده بود را به مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اعطا کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha