دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 9, 2024
حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی امام جمعه شهرستان اقلید

حوزه/ باید تولید در بخش کشاورزی و صنعتی مورد حمایت تام قرار بگیرد و مسئولین امر به رهنمودهایی که مقام معظم رهبری دارند و در سالیان اخیر بر ضرورت تولید، جهش تولید و محوریت اقتصاد و تولید تاکید داشته‌اند، بها دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی امام جمعه شهرستان اقلید در استان فارس با انتقاد از انتظار ۳۰ هکتار گلخانه برای دریافت تسهیلات در این شهرستان گفت: در اقلید گلخانه‌هایی که مجوز گرفته ۱۰۰ درصد سیفی‌جات و سبزی است که ۴۰ درصد آن خیار سبز درختی، ۳۰ درصد فلفل رنگارنگ، ۲۰ درصد گوجه فرنگی درختی و ۱۰ درصد نشاء پیاز و گوجه فرنگی و ... است.

وی افزود: هر هکتار گلخانه معادل ۱۳ میلیارد تومان هزینه می‌برد. کوچک مقیاس یعنی ۵.۵ هکتار گلخانه، ۱۸۵ مورد بوده که ۱۵ مورد آن احداث شده است. بزرگ مقیاس در سطح ۱۳.۵ هکتار ۱۴ مورد احداث شده است. کل تسهیلاتی که در این سه سال اخیر برای گلخانه‌ها در شهرستان تخصیص داده شده ۷۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

حجت الاسلام گشول دره سیبی با بیان اینکه در شهرستان اقلید نزدیک به ۳۰ هکتار سرمایه گذاران گلخانه‌ها در نوبت برای دریافت تسهیلات هستند، بیان کرد: آن‌ها زمین و آورده و تجهیزات را تهیه کرده اند و برای راه اندازی گلخانه‌های خود نیاز به تسهیلات دارند که بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان اقلید از نظر آب، خاک و استعداد احداث گلخانه‌ها ظرفیت بالایی دارد و یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور است، تصریح کرد: این وضعیت می‌طلبد که در دولت جدید سرمایه گذاران حمایت شوند. وقتی سرمایه گذاران حمایت شوند و سایر سرمایه گذاران را هم ترغیب و تشویق برای احداث گلخانه کنند، شاهد خودکفایی، رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال در کشور خواهیم بود.

امام جمعه اقلید با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه به اذعان کارشناسان مورد اعتماد اقتصادی راه حل مشکلات اقتصادی و برون رفت از فراز و نشیب‌های اقتصادی این است که به تولید بها و رونق دهیم، ادامه داد: انتظار داریم در دولت چهاردهم مثل دولت سیزدهم سرمایه گذاران در این بخش حمایت شوند و به تولید کشاورزی اهمیت داده شود. همانطوری که به تولید صنعتی هم باید اهمیت داده شود.

حجت الاسلام گشول دره سیبی گفت: در شهرستان اقلید یک کارخانه استیل وجود دارد که در منطقه غرب آسیا تک و نمونه است. اما در حال حاضر این کارخانه با وجود ۴۰ کارگر مستقیم به خاطر مشکلات بانکی و وامی تعطیل شده است.

وی افزود: باید تولید در بخش کشاورزی و صنعتی مورد حمایت تام قرار بگیرد و مسئولین امر به رهنمودهایی که مقام معظم رهبری دارند و در سالیان اخیر بر ضرورت تولید، جهش تولید و محوریت اقتصاد و تولید تاکید داشته‌اند، بها دهند.

امام جمعه اقلید اظهار داشت: لازم است دولت سرمایه گذاران و کسانی که تمکن مالی دارند را تشویق کند تا سرمایه‌های خود را به بخش تولید بیاورند که باعث می‌شود کشور ما با هیچ گونه رکود اقتصادی مواجه نشود. از سوی دیگر بیکاری، تورم و سایر آسیب‌هایی که در حوزه اقتصاد داریم با پشتیبانی و رونق تولید قطعا قابل حل است.

حجت الاسلام گشول دره سیبی با بیان اینکه در بسیاری از شهرستان‌های کشور با حمایت بخش کشاورزی می‌توانیم به خودکفایی برسیم و از واردات بی رویه بی نیاز باشیم، ابراز کرد: در روایات داریم اگر ملتی آب و خاک داشته باشند، اما دچار فقر اقتصادی باشند، از رحمت الهی دور هستند. خدایی که این همه سرمایه، استعداد و ظرفیت را در اختیار انسان‌ها قرار داده از آن‌ها می‌خواهد زمین را آباد کنند و این ظرفیت‌ها را به کار بگیرند و جامعه خود را نجات دهند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مسئولان دولتی به مطالبه کشاورزان اقلید اهمیت دهند و با دادن تسهیلات و پشتیبانی دولت انتظار گلخانه‌داران پایان یابد و ۳۰ هکتار گلخانه آماده فعالیت آنان به زیر کشت برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha