دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 9, 2024
کلاس درس مجازی طلاب

حوزه/ مرکز آموزش‌های غیرحضوری زمان انتخاب واحد سطح دو و سه را از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ شهریورماه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مرکز آموزش‌های غیرحضوری زمان شروع انتخاب واحد نیم‌سال اول سطح دو و سه ۱۴۰۳_۱۴۰۴ را از تاریخ ۱۹ شهریورماه تا ۲۲ اعلام کرد.

طلاب برای انتخاب واحد از طریق پرتال طلبه یا کوثرنت، ورود به سامانه‌ها، سامانه آموزش، گزینه انتخاب واحد، اقدام کنند.‌

سرفصل و ارزشیابی دروس نیم‌سال اول، در پایگاه اطلاع رسانی مرکز آموزش‌های غیرحضوری به نشانی نوار بالای صفحه، منوی امور آموزشی، مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، گزینه سرفصل و ارزشیابی دروس قابل مشاهده است. ضمناً در اطلاعیه شماره د (۵) عناوین، سرفصل و ارزشیابی دروس نیم‌سال اول واقع در سامانه آموزش مجازی نیز اطلاع رسانی شده است؛ مطابق مقطع، رشته، سال ورود خود اقدام به انتخاب درس کنند.

حداقل انتخاب واحد مجاز مقطع سطح دو، ۱۲ و حداکثر ۲۰ واحد و مقطع سطح سه حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۴ واحد است.

در صورتی که طلبه کمتر از حداقل واحد مجاز انتخاب نماید، انتخاب واحد وی بصورت خودکار بعد از چند روز حذف خواهد شد.

طلابی که واحدهای باقیمانده آن‌ها کمتر از حد مجاز است و یا طلابی که به علت عدم ارائه دروس باقیمانده، کمتر از حد مجاز انتخاب واحد نموده‌اند از این قاعده مستثنی هستند.

پس از انتخاب واحد با رعایت حداقل و حداکثر واحد مجاز حتماً تایید نهایی انجام شود؛ در غیر این صورت، انتخاب دروس حذف خواهد شد.

طلاب معدل الف؛ می‌توانند در مقطع سطح دو ۴ واحد و در مقطع سطح سه ۲ واحد بیشتر از سقف مجاز؛ انتخاب واحد انجام دهند، برای انجام این کار لازم است عنوان و کد درس مورد نظر را در پرتال کوثرنت، رواق، گروه‌ها، گروه‌های عضو، گروه معاونت آموزش مرکز آموزش‌های غیرحضوری، دسته‌بندی سوالات مربوط به انتخاب واحد، ارسال نموده و پس از بررسی و تایید توسط کارشناس، درس ثبت خواهد شد.

حداکثر واحد مجاز برای طلابی که در نیم‌سال دوم تحصیلی ۴۰۳_۱۴۰۲ مشروط (معدل کمتر از ۱۴) شده‌اند، در مقطع سطح دو ۱۴ واحد و در مقطع سطح سه ۱۰ واحد خواهد بود که در صورت عدم رعایت قانون، انتخاب واحدطلبه، براساس تصمیم کارشناس، تغییر یا حذف خواهد شد.

پس از انتخاب واحد؛ همزمان با شروع نیم‌سال اول تحصیلی ۲۵ شهریور ۱۴۰۳؛ لیست دروس در صفحه خانگی طلبه، قابل مشاهده خواهد بود.

حضور و غیاب کلاس‌های برخط؛ مطابق آیین‌نامه پژوهشی انجام خواهد شد و کلاس‌های برون‌خط؛ مطابق تعداد واحد درس، دارای جلسات اسکورم (بسته‌های الکترونیکی درس) است؛ شرکت در این جلسات الزامی بوده و جهت اخذ مجوز امتحان لازم است ۷۰ درصد از کل جلسات اسکورم و جهت کسب نمره فعالیت؛ جلسات ۷۰ تا ۱۰۰ درصد باقی‌مانده را شرکت نمایند.

آخرین مهلت کسب مجوز و کسب نمره فعالیت اسکورم؛ مطابق تقویم تحصیلی مورخ ۱۴۰۳/۹/۲۶ می‌باشد، این تاریخ قابل تمدید نخواهد بود.

برای انتخاب واحد حتما از لپ‌تاپ یا کامپیوتر استفاده نمایید و کلیه‌ امتحانات پایانی به صورت حضوری در حوزه‌های انتخابی، برگزار خواهد شد.

زمان انتخاب واحد و حذف و اضافه طلاب مهمان به غیرحضوری و تغییر شیوه؛ مطابق زمان‌بندی انتخاب واحد طلاب غیرحضوری است.

در صورت مغایرت تاریخ امتحانات در صفحه انتخاب واحد با تاریخ ذکر شده در جدول زمان‌بندی، ملاک، تاریخ درج شده در جدول زمان‌بندی واقع در اطلاعیه شماره د (۱۱) پایگاه اطلاع رسانی مرکز آموزشهای غیرحضوری می‌باشد.

در صورت بروز هرگونه مشکل در انتخاب واحد، از طریق پیام در پرتال کوثرنت، رواق، گروه‌ها، گروه‌های عضو، گروه معاونت آموزش مرکز آموزش‌های غیرحضوری، دسته بندی سوالات مربوط به انتخاب واحد، مشکل خود را مطرح نموده تا کارشناسان این بخش نسبت به رفع آن در اسرع وقت اقدام نمایند.

لازم به ذکر است، انتخاب حوزه کتبی و شفاهی که بنا بود مطابق تقویم تحصیلی از تاریخ ۱۹ فعال گردد به علت مشکل سامانه در حال حاضر امکان فعال سازی آن وجود ندارد. به محض رفع مشکل، از طریق پایگاه اطلاع رسانی مرکز آموزش‌های غیرحضوری جهت انتخاب اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha