دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 9, 2024
بهمنی

حوزه / کارگردان سینما و تلویزیون گفت: نسل آینده از ما خواهد پرسید چرا به واسطه فیلم و سریال نتوانستیم شهدا را به آنها معرفی کنیم. در ضمن باید نسل امروز و آینده بداند که برخلاف بسیاری از تبلیغات دشمنان انقلاب ایران اسلامی، بزرگترین قربانی ترور است.

حمید بهمنی کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه گفت: آیت‌الله مدنی جز شهدای بزرگ انقلاب اسلامی هستند که در محراب توسط منافقان کوردل به شهادت رسیدند. درباره این شهید بزرگوار، حضرت امام بارها در سخنانشان به نیکویی یاد کرده بودند.

وی افزود: وظیفه معرفی چنین شهدای ارزشمندی بر عهده سینما و تلویزیون است، زیرا نسل آینده از ما خواهد پرسید چرا به واسطه فیلم و سریال نتوانستیم این شهدا را به درستی به آنها معرفی کنیم. در ضمن باید نسل امروز و آینده بداند که برخلاف بسیاری از تبلیغات دشمنان انقلاب ایران اسلامی، بزرگترین قربانی ترور است.

این کارگردان اظهار کرد: البته کارهایی در این رابطه تولید شده است. برای مثال من خود فیلمی درباره شهید رجایی ساختم اما این تعداد فیلم و سریال کافی نیست بلکه باید آثار متعددی با بهترین کیفیت ساخته شود تا جوان این مرز و بوم بداند چه خون‌هایی برای پیروزی انقلاب و همچنین حفظ آن ریخته شده است. باید اضافه کنم مستندی هم درباره شهید بهشتی جلوی دوربین برده‌ام.

وی با بیان اینکه فیلمسازی که می‌خواهد درباره شهدا اثری تولید کند باید به آرمان‌های انقلاب وفادار و متعهد باشد، گفت: جدا از تخصص که شرط اولیه برای ساخت چنین آثاری است فیلمساز این حوزه باید به آرمان‌های انقلاب ایمان و باور داشته باشد چون بدون اعتقاد صرفا اثری سفارشی تولید خواهد شد که هیچ گونه جریان‌سازی نخواهد داشت. جدا از این دو عامل فیلمی که قرار است زندگی شهدا را ترسیم کند باید از امکانات لازم نیز بهره برده باشد.

بهمنی در انتها بیان کرد: از نقش امکانات نباید غافل بود، زیرا سخت افزاری که در اختیار کارگردان قرار می‌گیرد تاثیر مستقیم روی کیفیت فیلم یا سریال مورد نظر دارد. همچنین فیلمساز یا نویسنده‌ای که در این عرصه کار می‌کند باید رنج و آرمان‌های شهدا را درک کرده باشد. در انتها، کارهای این حوزه، می‌بایست از پخش خوبی در سینما و تلویزیون بهره برند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha