سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
علمائے گلگت بلتستان

حوزه/کنفرانس "توطئه های جهانی و گلگت بلتستان" از طرف انجمن امامیه بلتستان پاکستان برگزارشد. در این کنفرانس علاوه بر علمای گلگت و بلتستان، استور و نگر، علمایی از مذاهب مختلف شرکت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری « حوزه »، کنفرانس "توطئه های جهانی و گلگت بلتستان" توسط انجمن امامیه بلتستان در مسجد جامع سکردو بلتستان پاکستان بابرگزار شد که در آن علمایی از مذاهب مختلف شرکت کردند. در این کنفرانس علما چند مضوع مهم را تصویب کردند. این مصوبات که در دفاع از حقوق شهروندی مردم منطقه تصویب شد عبارتند از :

۱. اراضی گلگت بلتستان، جنگل ها، مراتع، کوه ها تا حاشیه رودخانه ملکیت عموم مردم است، بنابراین دولت باید از اجازه دادن برای تصرف خاص به غیر بومیان و افراد خاص خودداری کند.

۲.مردم گلگت بلتستان برای امرار معاش به این زمین ها و کوه ها وابسته اند، در این زمینه دولت باید موانع را از بین برده و وسائل مورد نیاز مردم این منطقه را به زودی فراهم کند.

۳- به نام "گردشگری سبز" تلاش می شود تا گردشگری گلگت بلتستان را به تصرف خود درآورد و فرهنگ اینجا را مخدوش کند و توطئه هایی برای پاداش دادن به مردمی که گردشگری اینجا را دوست دارند انجام می شود. این گردهمایی اجازه نخواهد داد که چنین توطئه ای به نتیجه برسد و خواستار آن است که "گردشگری سبز" فوراً از گلگت بلتستان ریشه کن شود.

۴. مردم گلگت بلتستان محب وطن هستند، همیشه برای کشور عزیز پاکستان فداکاری کرده اند، اما این فداکاری ها پاداشی نداشته است، این تجمع از دولت و نهادهای مسئول می خواهد که حقوق اساسی را فوراً به گلگت بلتستان بدهند و محرومیت ها باید فورا جبران شود.

۵. از آزار و اذیت کردن علما و جوانانی که برای حقوق گلگت و بلتستان صدای خود را بلند کردند، خودداری کنند. این گردهمایی در کنار مدافعان حقوق می ایستد و خواستار توقف چنین تاکتیک ها و لغو FIR ها و ATA ها می شود.

۶.قانون اصلاحات ارضی باید به دوره خلاف قانون اساسی خالصه سرکار پایان دهد و فوراً حق مالکیت را به مردم بدهد.

۷. از طریق این گردهمایی، ما خواهان آن هستیم که اگر دولت پاکستان به هر دلیلی نتواند با گنجاندن گلگت و بلتستان در قانون اساسی، و حقوق اساسی را به مردم گلگت و بلتستان اعطا کند، فورا از تلاش برای اخذ مالیات غیرقانونی از مردم این منطقه صرف نظر کند. در غیر این صورت دولت از همین جا با مقاومت شدید روبرو خواهد شد.

خاطر نشان می شود چندی است که افراد بیگانه با افکار تندروانه و با خرید زمین های منطقه گلگیت بلتستان و با ایجاد تنش بین مردم بومی، تلاش می کنند تا ترکیب جمعیتی را در این منطقه تغییر دهند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha