چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه همزمان روز شعر و ادب در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، افزود: این برنامه ها با همکاری ۱۲ دستگاه دولتی و نهاد عمومی در سطح استان برگزار می شود که شب های شعر و موسیقی در مقبره الشعرا، نمایشگاه های خوشنویسی و نقاشی و گلباران مزار استاد شهریار در ۲۷ شهریور از ساعت ۹ تا ۱۵ عصر با حضور مردم، فعالان فرهنگ و هنر، دانشجویان و محافل ادبی و انجمن های شعر از آن جمله است.

وی با اشاره به اینکه استاد شهریار در عرصه فرهنگ کشور مجاهدت قلمی و ادبی داشت و خدمت ارزشمندی به شعر و ادب کشورمان کرد گفت: شهریار در بخش‌های مختلف جامعه در رثای ایثار و شهادت و مدح و ثنای اهل بیت (ع) شعر سروده است.

بلاغی ادامه داد: روز سه شنبه ۲۷ شهریور نیز مراسم بزرگداشت استاد شهریار با حضور میهمانان و رسانه های بین المللی، ملی و استانی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: به همین مناسبت ۱۱ برنامه فرهنگی و هنری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۴۲ برنامه از سوی ادارات شهرستانی برگزار می‌شود.

در این نشست همچنین به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سید محمد حسین شهریار از پوستر همایش ملی روز شعر و ادب فارسی و نشان تایپ دائمی این روز در تبریز رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha