جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
1

حوزه/ دانشجویان مشمول عفو سلطنتی در بحرین به دلیل نداشتن گواهی حسن رفتار از ادامه تحصیل در دانشگاه محروم هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، جمعیت العمل الاسلامی بحرین به انتشار بخشی از سخنان علی الحاجی فعال حقوق بشر بحرین در خصوص ادامه تحصیل مشمولان عفو سلطنتی به طرح سوالی پرداخت و گفت: آیا دانشگاه آزاد عربی از کاری که دانشگاه بحرین در تسهیل مراحل ثبت نام برای دانشجویان مشمول عفو سلطنتی انجام داد، الگوبرداری خواهد کرد؟

وی ادامه داد: پس از ابتکار دانشگاه بحرین برای تسهیل مراحل ثبت نام برای دانشجویان مشمول عفو اخیر سلطنتی و تمایل این دانشگاه به حمایت از دانشجویان برای تکمیل روند تحصیلی خود، بسیاری از ناظران در مورد جایگاه دانشگاه آزاد عربی و اینکه آیا این دانشگاه چنین اقدامات مشابهی را برای حمایت از این دانشجویان انجام خواهد داد به طرح سوال پرداخت.

وی گفت: یکی از مواردی که قابل تامل است، مهدی حسن جعفر حسن، دانشجویی است که به دلیل درخواست گواهی حسن رفتار با مشکلاتی در تکمیل مراحل ثبت نام مواجه است و دو سال پس از آزادی نمی تواند آن را دریافت کند. چنین الزاماتی مانعی برای ادامه تحصیل مهدی و سایر دانشجویان ایجاد می کند که با حق اولیه تحصیل در تعارض است.

الحاجی گفت: دانشگاه آزاد عربی اکنون موظف است برای تسهیل این رویه ها اقدام و گام های مؤثری بردارد و اطمینان حاصل کند که به دانشجویان مشمول عفو فرصت داده می شود تا بدون هیچ مانع اضافی به تحصیل خود ادامه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha