پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ |۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 12, 2024
کد خبر: 1182443
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
تودیع و معارفه رئیس مجتمع بنت الهدی

آیین تکریم و معارفه مدیر مجتمع آموزش عالی بنت الهدی قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین خالق پور، جانشین رئیس جامعه المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جانشین ریاست المصطفی در این مراسم طی سخنانی ضمن تقدیر از شخصیت برجسته علمی و خدمات ارزشمند و دلسوزانه حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی در سمت ریاست مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، برای حجت الاسلام والمسملین طاهایی، رئیس جدید این مجتمع آرزوی موفقیت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور در ادامه با تاکید بر اهمیت ماموریت و رسالت جامعةالمصطفی العالمیه اظهار داشت: ویژگی رسالت المصطفی ورود اساتید، کارکنان، طلاب و مدیران این مجموعه در حوزه معرفتی است که بالاتر از هر ماموریتی قرار دارد. در عصری که دین توسط تمدن مادی به مسلخگاه نابودی کشانده شده است، فعالیت در عرصه تبیین و نشر معارف نجات بخش اهل بیت(علیهم السلام) و اسلام ناب به بشریت رسالتی در ابعاد جهانی است که بر عهده المصطفی قرار دارد.

وی کوتاهی در این رسالت مهم را بزرگترین گناه برشمرد و افزود: در عصر حاضر با توجه به سال های طولانی دور نمودن بانوان از جایگاه فطری و حقیقی ایشان توسط تمدن غربی و به هدردادن ظرفیت های شگرف و توانمندی های ذاتی آنان، مسئولیت مدیریت بخش خواهران نهادی علمی و رسالت محور همچون جامعةالمصطفی، از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

جانشین رئیس جامعه المصطفی تصریح کرد: آشنا نمودن زنان با جایگاه حقیقی و جهانی ایشان در جهت تحول آفرینی در حرکت سعادت بخش جامعه الهی، ماموریت ویژه مجتمع آموزش عالی بنت الهدی است. بانوان المصطفایی باید بدانند به عنوان عضو موثر جامعه چه وظیفه تاریخی بر عهده دارند و راه عمل به تکلیف و رسالت خود را بیابند.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور، تنها توجه به محفوظات در پرورش علمی فراگیران را ناکافی دانست و تاکید کرد: روش تربیتی پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و ائمه اطهار(علیهم السلام) به شکلی بود که موجب رشد و تعالی معرفتی مخاطبان آن حضرات می شد. لازم است این روش تربیتی امروز مورد مطالعه و دستورالعمل ما قرار گیرد که البته مهم ترین لازمه آن، نشاندن معارف ناب اسلامی، بر قلب و جان طلاب است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی در سخنانی ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این مراسم، از همراهی همه اساتید، کارکنان و طلاب مجتمع آموزش عالی بنت الهدی در دوره مدیریت خود تشکر کرد و برای حجت الاسلام والمسلمین طاهایی در سمت جدید آرزوی توفیق کرد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین طاهایی، رئیس جدید مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با اشاره به خدمات ارزشمند مدیران گذشته این مجتمع به ویژه حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی، بر اهمیت و جایگاه بانوان در برنامه های آموزشی المصطفی و حوزه های علمیه تاکید نمود.

«طاهایی» رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی شد

«طاهایی» رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی شد

«طاهایی» رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی شد

«طاهایی» رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha