جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
کد خبر: 1182645
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۶
نشان فردوس

حوزه/ نشان فردوس با حضور جانشین فرمانده سپاه در اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، نشان فردوس با حضور جانشین فرمانده سپاه در اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت رونمایی شد.

سومین اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت امروز با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار خراسان جنوبی، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه، شماری از مسئولان استانی و محلی در مصلی امام خمینی (ره) فردوس برگزار شد.

پیش از آغاز اجلاسیه نیز بهره برداری از ۱۰ کیلومتر راه روستایی، رونمایی از تجهیزات قرارگاه جهادی پهنه ای شهرستان فردوس با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال، افتتاح دبیرخانه ملی روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی و بازدید از روند اجرای استخر ذخیره آب قنات بلده در شهرستان فردوس انجام شد.

شهریور ماه یادآور زلزله فردوس در سال ۱۳۴۷ است و در آن روزها رهبر معظم انقلاب که طلبه جوانی بودند با تشکیل گروه امداد مردمی و با نگاه کمک جهادی به منطقه زلزله زده آمدند و تا دو ماه به مردم کمک‌رسانی کردند.

به همین مناسبت ۱۳ شهریور روز فردوس نامگذاری شده و در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی ثبت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha