سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
اراک

حوزه/مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سینما یکی از رسانه‌ها و شاخص‌های توسعه هر کشور است که می‌تواند فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم غنی را انتقال دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک ،حسین محمودی فر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از اکران ۱۲ عنوان فیلم با موضوعات مختلف از جمله کندی، اجتماعی و دفاع مقدس در جشن مهر سینمای ایران در این استان خبر داد.

محمودی اظهار داشت : به مناسبت سومین ویژه برنامه جشن مهر سینمای ایران در اراک،از ۲۰ شهریورماه در کشور با هدف آشتی‌کردن مردم با سینما آغاز و تا ۱۰ مهرماه ادامه دارد و اختتامیه آن نیز در ۱۲ مهرماه در تهران است.

وی افزود: با توجه به شورای سیاستگذاری که در استان مرکزی تشکیل شد، اجرای این جشن از اول تا هشتم مهرماه تعیین شد و اختتامیه نیز در آخرین روز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد :جشن مهر سینما برای سومین سال متوالی است که در سطح استان‌ها برگزار می‌شود و هر استان با توجه به پتانسیل خود این جشن را اجرا می‌کند.

محمودی فر اظهار کرد: سینما یکی از رسانه‌ها و شاخص‌های توسعه هر کشور است که می‌تواند فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم غنی را انتقال دهد ،کشورهای توسعه‌ یافته سینما را در سبد خانواده خود قرار داده‌اند و از این فرصت نهایت استفاده را دارند اما در کشور عده خاصی استفاده می‌کنند و استقبال کم است که باعث شده کارگردانان و فیلم‌سازان انگیزه کافی نداشته باشند.

وی در ادامه گفت :اکران فیلم برای دانش‌آموزان مناطق محروم نیز در نظر گرفته شده است و همچنین اکران فیلم در طول مدت برگزاری جشن مهر سینما به مدت چهار روز از یکشنبه تا پنجشنبه نیم بها است.

محمودی فر گفت:مقرر شده اکران فیلم‌ها در شهرستان‌هایی که بدون سینما هستند به صورت سیار انجام شود ،نقد فیلم نیز در کنار اکران‌ها در نظر گرفته شده که نقد «نفس‌های یک شهر» ساخته محمد طالبی، در دوم مهرماه، «قوی دل» ساخته علی فراهانی صدر در چهارم مهر و « عراق چگونه اراک شد» در هفتم مهرماه، از ساعت ۱۶ در فرهنگسرای شهر نقد می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha