چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
تکریم و معارفه مسئولین و تجلیل از ممتازین

حوزه/ در آیین افتتاحیه بیست وهفتیمین سال تحصیلی مجتمع آموزشی و پژوهشی ائمه اطهار(ع) تکریم و معارفه برخی مسئولین این مجتمع برگزار و از ممتازین این نهاد علمی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در این مراسم که آیت الله سیدمحمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه نیز حضور داشتند، حجت الاسلام رضی مدیر آموزش سطح تکریم و حجت الاسلام رحیمی در این مدیریت معارفه شد.

همچنین حجت الاسلام حسینی از معاونت پژوهش تکریم و حجت الاسلام قاسمی به عنوان معاون جدید پژوهش مجتمع آموزشی و پژوهشی ائمه اطهار(ع) معارفه شد و از ممتازین این مجتمع آموزشی و پژوهشی نیز تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام رهنما معاون آموزش مجتمع آموزشی و پژوهشی ائمه اطهار(ع) امروز در این مراسم به تبیین فعالیت های این معاونت پرداخت و گفت: هدف از تحصیل طلاب در این مرکز، تربیت فقهایی برجسته و اسلام شناس است که موجب برکات زیادی هستند و در نشر معارف دینی نقش بسزایی دارند.

معاون آموزشی مجتمع آموزشی و پژوهشی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: این مرکز با تأییدات و راهنمایی های آیت الله فاضل لنکرانی به راه پر برکت خود ادامه می دهد و همه این موفقیت ها جز به سختی و تلاش جهادگونه و عزم راسخ اساتید و دانش آموختگان این مرکز محقق نشده است.

وی افزود: بیشترین استقبال از سطح عالی در این مجتمع از سوی دانش آموختگان مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بوده که ۶۰۰متقاضی داشته ایم.

حجت الاسلام حسینی معاون پیشین پژوهش مجتمع آموزشی و پژوهشی ائمه اطهار(ع) نیز در سخنانی به تبیین فعالیت های انجام گرفته در این معاونت پرداخت و اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰فعالیت های پژوهشی در این معاونت مورد ارزیابی قرار گرفت و اداره ارزیابی آثار تاسیس شد.

وی افزود: در این معاونت هفت نشریه فعال داریم؛ اولین نشریه در سال ۹۳ تحت عنوان دو فصلنامه فقه و اجتهاد آغاز به فعالیت کرد که در سال ۱۴۰۱ به درجه علمی پژوهشی ارتقاء پیدا کرد.

حجت الاسلام حسینی گفت: مجله دومی که در سال ۹۹ بیرون آمد دو فصلنامه "فقه سیاست بود" که در تاریخ ۱۴۰۳ مجوزعلمی پژوهشی آن صادر شد.

وی افزود: برگزاری سه دوره جشنواره تقدیر از پژوهشگران و برگزاری دو نمایشگاه در زمینه فقه تخصصی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از دیگر فعالیت های صورت گرفته در معاونت پژوهش مجتمع آموزشی و پژوهشی ائمه اطهار(ع) است.

معاون پیشین پژوهش مجتمع آموزشی و پژوهشی ائمه اطهار(ع) گفت: چاپ ۱۶۱ عنوان کتاب در ۱۹۲ جلد از دیگر برنامه های این معاونت بوده است و می توان گفت کتابخانه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بی نظیرترین کتابخانه در زمینه فقه تخصصی و کتب فقهی می باشد که ۵۹ هزار جلد کتاب دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha