چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
مریم محمد مبروک

حوزه/ مریم محمد مبروک تصریح کرد: همه مسلمانان باید با استفاده از رسانه‌های دیداری و شنیداری از ملت مظلوم فلسطین دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مریم محمد مبروک، پژوهشگر دینی از لبنان در وبینار سیزدهم سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به لزوم اختلاف میان انسان‌ها خاطرنشان کرد: مشیت خداوند متعال بر اختلاف بین مردم قرار گرفته است و اختلاف یک سنت الهی میان همه مخلوقات است؛ لذا این اختلاف تنها میان انسان‌ها نیست زیرا خداوند متعال می‌فرماید:« وَهُوَ الَّذِی أَنْشَأَ جَنَّاتٍ مَعْرُوشَاتٍ وَغَیْرَ مَعْرُوشَاتٍ وَالنَّخْلَ وَالزَّرْعَ مُخْتَلِفًا أُکُلُهُ وَالزَّیْتُونَ وَالرُّمَّانَ مُتَشَابِهًا وَغَیْرَ مُتَشَابِهٍ»: و اوست کسی که باغ هایی با داربست و بدون داربست و خرمابن و کشتزار با میوه‌های گوناگون آن و زیتون و انار، شبیه به یکدیگر و غیر شبیه پدید آورد. (انعام/۱۴۱)

وی افزود: لذا اختلاف و تفاوت و تمایز بین مردم از سنت‌های پروردگار در جهان هستی است و به همین خاطر خلق شده‌اند. رسول خدا(ص) و ائمه اهل بیت علیهم السلام نیز بر تعاون و همکاری با دیگران تأکید کرده‌اند.

مبروک در ادامه به احادیثی از امام صادق(ص) اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) نیز از شیعیان خود دعوت کرده است که به تعمیق روابط با مخالفان خود روی آورند. ایشان مردم را به اصلاح روابط و تقریب بین آنها دعوت کرده است و می‌فرماید: صَدَقةٌ یُحِبُّها اللّه: إصلاحٌ بینَ الناسِ إذا تَفاسَدُوا، و تَقارُبٌ بَینَهِم إذا تَباعَدُوا: صدقه ای که خدا آن را دوست دارد عبارت است از : اصلاح میان مردم، هرگاه رابطه شان تیره شد و نزدیک کردن آنها به یکدیگر، هرگاه از هم دور شدند.

این پژوهشگر لبنانی خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم که خواست خداوند عزوجل و آموزه‌های اهل بیت علیهم السلام را محقق سازیم و امت واحده باشیم که بر اساس نیکی و تقوا به دور یکدیگر جمع شویم.

وی تأکید کرد: از آیات قرآن در می‌یابیم که ما باید یاور کسانی باشیم که به آنها ظلم شده و دشمن ظالم باشیم. در مقابل مستکبرین و آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی که علیه ملت‌های مظلوم منطقه و ملت فلسطین ظلم روا داشته و آنها را به قتل رسانده و آواره کرده اند، بایستیم و سکوت نکنیم و با استفاده از همه رسانه‌های دیداری و شنیداری در مقابل این ظلم و جور ایستادگی کنیم تا سخن حق را با گفت‌وگوی صادقانه و دوری از تعصب به مردم جهان برسانیم. زیرا این رسانه‌ها و فضای مجازی برنامه‌هایی پخش می‌کنند که چیزی از آموزش اسلام و واقعیت مسئله فلسطین در آنها وجود ندارد.

مبروک در پایان تأکید کرد: لذا بر ما امت واحده که بر اساس توحید و نیکی و تقوا و نبوت پیامبر اسلام(ص) به دور یکدیگر جمع شده‌ایم، واجب است که ملت فلسطین را یاری کنیم و از این ملت مستضعف دفاع کنیم تا حق غصب شده آنها بازگردانده شده و ظلم ظالمان پاسخ داده شود و کشور فلسطین، آباد و سکوت حاکمان کشورهای عربی که دم از اسلام می‌زنند، شکسته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha