جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت‌الاسلام بارانی

حوزه/ حجت‌الاسلام بارانی، دفاع مقدس را گنجینه بی انتها و تابلوی موفقیت جلوی چشم ملت دانسته و ضمن تاکید بر بهره گیری از این گنجینه گفت: باید فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جدید با کارهای مختلف مانند: کتاب؛ شعر؛ یادواره شهدا؛ تئاتر؛ و.... معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد بارانی امام جمعه شهرستان رودان در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام(ص) ؛در تبیین زمانه ولادت آن حضرت اظهار کرد: دوران ولادت پیامبر اعظم دوران دوگانه پیشرفت علمی جوامع و از طرفی انحطاط اخلاقی بشریت بود و این دو شاخصه از روم تا ایران و جزیره العرب حاکم بود لذا در چنین شرایطی این مولود مبارک برای نجات بشریت پا به عرصه وجود گذاشت و قرآن ایشان را به عنوان اسوه جهان بشریت در طول تاریخ معرفی می‌کند.

وی با ذکر شواهد تاریخی از فضایل و جایگاه امام صادق علیه السلام در نگاه مخالفین آن حضرت خاطرنشان کرد: تمام عظمت های شخصیتی که پروردگار متعال به حضرات معصومین علیهم السلام عنایت کرده اند به خاطر این است که بشریت بدانند که تنها ایشان الگوی کامل و تراز هستند و می‌توانند ما را به کمال انسانی و سعادت دنیوی و اخروی برسانند .

ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار است

امام جمعه رودان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: در دفاع مقدّس همه کفر در برابر ملت و نظام نوپای اسلامی بسیج و متحد شده بودند اما امروز سرنوشت دو طرف قابل مشاهده است که یکی به زباله دان تاریخ پیوسته و دیگری در اوج عزت و اقتدار در دنیاست و قطعا امداد و عنایت در این مساله قابل مشاهده است.

حجت‌الاسلام بارانی ملت ایران را الگوی ملت تراز در دنیا معرفی و تصریح کرد: دفاع مقدس اولین جنگی بود که یک وجب از خاک ایران کم نشد و نتیجه اش عزت و سربلندی ملت بود و این مهم به برکت انقلاب اسلامی؛ رهبری پیامبر گونه امام و مقاومت و ایستادگی ملت حاصل شد لذا باید بدانیم نصرت و عنایت الهی در گرو ایستادگی پای حق است و تا مادامی که این مساله جاری باید عنایت و لطف الهی هم برای این ملت خواهد بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی رودان دفاع مقدس را گنجینه بی انتها و تابلوی موفقیت جلوی چشم ملت دانسته و ضمن تاکید بر بهره گیری از این گنجینه افزود: باید فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جدید با کارهای مختلف مانند: کتاب؛ شعر؛ یادواره شهدا؛ تاتر؛ و.... معرفی کرد زیرا با آشنایی نسل جوان به این فرهنگ غنی قطعا دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

حجت الاسلام بارانی ضمن تاکید بر گرامیداشت راه و مرام شهدا گفت: باید قدردان خانواده شهدا؛ ایثارگران؛ رزمندگان ؛جانبازان؛ آزادگان بود زیرا حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند و افتخار ملت ما هستند .

امام جمعه رودان با گرامیداشت هفته وقف و قدردانی از تلاش های مجموعه اوقاف گفت: بحمدلله شهرستان رودان در حوزه قرآن دارای استعدادهای فراوان است که نیازمند موقوفات مؤمنین در این حوزه می‌باشیم تا امکان فعالیت بیشتر در حوزه علوم قرآنی در منطقه فراهم بشود.

رییس شورای فرهنگ عمومی رودان همچنین با تبریک بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها برای جامعه عزیز فرهنگیان و دانش آموزان عزیز آرزوی موفقیت در تحصیل و تدریس علم نموده و از تلاش های مدیران در آماده سازی فضاهای آموزشی تشکر و قدردانی کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha