جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
وحدت

حوزه/ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: اولین کار جهان اسلام دستیابی به گفتمان اتحاد و همدلی با محوریت مبارزه مردم غزه و فلسطین با کفر و استکبار است.

حجت الاسلام و المسلمین علی فرهنگ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، ضمن گرامیداشت ایام هفته وحدت و ولادت نبی مکرم(ص) اسلام به اهمیت مسئله وحدت اسلامی به ویژه در قضیه غزه و تاثیر این امر در رفع ظلم از مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: موضوع بسیار مهم و اولویت امروز جهان اسلام، طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و هم چنین فضایی که اکنون علیه جبهه مقاومت و بر ضد مردم مظلوم غزه رقم خورده است نشان می دهد که باید این مسئله را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی افزود: با توجه به این که در هفته وحدت قرار داریم نیاز است که هفته وحدت را با این موضوع پررنگ کنیم و بدانیم که آنچه که امروز نیاز اصلی جامعه اسلامی است آن است که باید همه مسلمانان یک دل و یک صدا، در مسیر مبارزه با کفر جهانی که در رأس آنها آمریکا، اسرائیل، انگلیس و حامیان بین المللی آنها هستند یک موضع واحد داشته باشند.

*لزوم داشتن موضع واحد در قضیه غزه

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با بیان این که این موضع واحد رساندن صدای مظلومیت مردم غزه به همه جهانیان است گفت: امروز مردم غزه در معرض بزرگ ترین مصیبتی هستند که نباید در برابر آن بی تفاوت باشیم و اگر نگاهی به وضعیت جهان اسلام و مستکبرین کنیم، تمام استکبار با هم یک دست شده اند تا اسرائیل را حفظ کنند و این کار را به قیمت نابود شدن تمام مردم مظلومی که در مقابل آنها ایستادگی می کنند انجام می دهند.

وی اضافه کرد: مستکبران با هر فردی که با آزادی فکر و اندیشه و مقابله با استکبار مبارزه کنند دشمن بوده و این میدان و خط، امروز در غزه باز شده است.

حجت الاسلام و المسلمین فرهنگ با تاکید بر وظایف امت اسلامی در قبال قضیه غزه تصریح کرد: اولین کار جهان اسلام دستیابی به گفتمان اتحاد و همدلی با محوریت مبارزه مردم غزه و فلسطین با کفر و استکبار است.

وی خاطر نشان کرد: ما اکنون شاهد زوال استکبار جهانی هستیم و امروز ندای مظلومیت مردم غزه تنها دیگر از حلقوم مردم ایران و در روز قدس شنیده نمی شود، بلکه جهان اسلام یکپارچه علیه استکبار شده است و ملت های آزاده در شرق و غرب عالم، به خصوص در قلب اسرائیل، آمریکا، انگلیس و فرانسه، بیدار شده اند.

* دیپلماسی اقتدار در برابر دشمنان

وی عنوان کرد: جهان اسلام بلکه محور مقاومت باید هم چنان محکم و استوار در برابر اسرائیل از موضع مقتدرانه خود عقب نشینی نکند و باید دیپلماسی ما در این حوزه فعال باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان ضمن نکوداشت گفتمان و مواضع شهید رئیسی در خصوص مبارزه با استکبار گفت: امروز باید موضع رئیس جمهور و تیم دیپلماسی دولت همان موضع رهبر معظم انقلاب که شهید رئیسی نیز بر مبنای آن حرکت می کرد باشد.

وی با اشاره به این که دشمن از وضعیت متزلزل خود آگاه است عنوان کرد: آزادگان جهان متوجه شده اند که باید اسرائیل محو شود و باید جلوی خوی استکباری گرفته شود از این جهت وظیفه امت اسلام آن است که به سمت اتحاد و همدلی در راستای تقویت جبهه مقاومت حرکت کند.

حجت الاسلام و المسلمین فرهنگ نقشه استکبار در منفعل نمودن عرصه دیپلماسی را گوشزد کرد و افزود: آنها می خواهند شرایط را به گونه ای جلوه دهند که اگر ملت های مسلمان و محور مقاومت بخواهند با استکبار مبارزه کنند هزینه دارد و باید این هزینه را پرداخت کنند.

وی با تاکید بر لزوم آگاهی و هوشیاری ملت های مسلمان تصریح کرد: باید آگاه باشیم که امروز دست برتر با جبهه اسلام و حق است، چرا که ما هم در دنیای اسلام از نظر تسلیحات مجهز هستیم و جمهوری اسلامی توانسته است با قدرت نظامی خود لرزه بر اندام استکبار وارد کند.

وی خاطر نشان کرد: در عین حال تیم دیپلماسی ما نیز به دلیل آن که جمهوری اسلامی محور هدایت گری جبهه مقاومت را به عهده دارد باید بر گفتمان ولایت در برابر استکبار ایستادگی کند.

* پرهیز از تفرقه و مسائل بدون اولویت در جهان اسلام

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان دامن زدن به دوئیت و تفرقه در جهان اسلام و طرح برخی از مسائل بدون اولویت را نقشه دشمن عنوان کرد و ادامه داد: ساماندهی اتباع خارجی امری است که همه کشورها آن را انجام دهند، اما در حال حاضر دشمن از این مسئله سوء استفاده کرده و برخی جهات را بزرگ نمایی می کند، لذا باید مراقب این جریان بود.

وی اضافه کرد: هر فردی که به کشور ما پناه آورَد از آن پذیرایی می کنیم، اما این که دشمن بخواهد به این مسئله دامن بزند طرح و برنامه ای است که در دستور کار خود قرار داده است.

وی اتهام زنی های بی مورد به جمهوری اسلامی از جمله دخالت در زمینه تجهیز و تسلیح در جنگ اوکراین را از دیگر شیطنت ها و نقشه های دشمن بیان کرد و افزود: دشمن با این اقدامات قصد دارد زبان دیپلماسی جمهوری اسلامی را ببندد، لذا نباید تحت تاثیر این دست مسائل قرار گیریم و امروز امریکا و انگلیس به جنایات اسرائیل در غزه کمک می کنند و دست اسرائیل را باز گذاشته اند، بنابراین جمهوری اسلامی نیز در کنار جبهه مقاومت و مظلومان ایستادگی می کند و اسیر و تحت تاثیر این اتهامات قرار نمی گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha