جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
آیت الله بهشتی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان کرد: در اسلام هیچ چیزمانع وحدت امت اسلامی نمی باشد؛باید با یکدیگر متحد باشیم زیرا دشمن صهیونیستی و ایادی صهیونیست ها که حتی مسیحیت با آنان همکاری دارند بنیاد جهان اسلام را از ریشه می کنند و به سوی مصیبت و عقب افتادگی جهان اسلام را سوق می دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله احمد بهشتی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگویی ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت، کنفرانس جهانی وحدت را فرصتی برای از بین بردن موانع دانست و اظهار داشت: مسئله وحدت اسلامی از سه نظر قابل پیگیری است؛ اول مبنای وحدت، دوم فلسفه وحدت و سوم نتیجه وحدت می باشد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، افزود: جهان اسلام باید به این سه مطلب توجه ویژه داشته باشد؛ مبنای وحدت از آیات قرآن کریم و روایات گرفته شده است، به هر حال مبنای وحدت در دین مبین اسلام بسیار دقیق و محکم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: فلسفه وحدت دومین مسئله مهم است؛ این سوال را می توان مطرح کرد که وحدت برای چه موضوعی نیاز است و چه ضرورت و لزومی دارد تا امت میلیاردی اسلام اتحاد داشته باشد و از اختلاف و تنازع دوری کند و دست برادری ،اخوت ، دوستی و صمیمیت به یکدیگر بدهند؟.

وی ادامه داد: باید پاسخ داد که این یک تکلیف و یک وظیفه است، باید با یکدیگر متحد باشیم زیرا دشمن صهیونیستی و ایادی صهیونیست ها که حتی مسیحیت با آنان همکاری دارند بنیاد جهان اسلام را از ریشه می کنند و به سوی مصیبت و عقب افتادگی جهان اسلام را سوق می دهند لذا ضرورت دارد امت اسلامی اتحاد داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عنوان کرد: و اما نتیجه وحدت یعنی وقتی این امت عظیم با یکدیگر متشکل و وحدت داشته باشد فاصله های مرزی قومیتی و مرزی و ناسیونالیستی را کنار بگذارد حتی اگر ممالک و ملیت ها از هم جدا باشد بسیار حائز اهمیت است، با این نگاه که اسلام تابع ملیت یا مرزها نیست بلکه همه باید تابع اسلام بوده و اصالت را به امت اسلامی بدهیم.

رئیس سابق دانشگاه قم، اذعان داشت: در اسلام هیچ چیزمانع وحدت امت اسلامی نمی باشد؛ آنچه که روح وحدت است عبارت است از اسلام ، ایمان عقیده به قرآن ، وحدت در قبله امت اسلامی و کتاب قرآن کریم و نیز پیغمبری واحد.

وی در پایان تاکید کرد: این مولفه ها عوامل وحدت است که بنابراین نباید به بهانه های دیگر مثل ملیت و غیره وحدت امت اسلامی شکسته شود و وحدت امت اسلامی دچار تفرقه و دوری و جدایی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha