جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
امام جمعه میاندوآب

حوزه/ حجت الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه ما ۴۵ سال است که با آمریکا و استکبار مبارزه می‌کنیم، گفت: آیا با کسی که بر سر کودکان و زنان و مردم بیگناه بمب می‌ریزد، می‌شود برادری کرد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام‌ حمید حسن زاده امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در جامعه برای اینکه خدا را به جای قانون‌های اضافی بگذاریم و مدیریت به شیوه تقوا را تجربه کنیم، وجود دو شرط الزامی است، ابتدا حاکمان و کسانی که در قدرت هستند از قله هرم قدرت تا بدنه هرم باید تقوا داشته باشند و دوم عده‌ای از مردم و نخبگان جامعه محکم پای حکومت بایستند و همراهی و یاری‌اش کنند.

وی مهدویت و دیانت را در شمار مسایل اصلی معارف دینی عنوان کرد و افزود: آن چیزی که مهدویت مبشر آن است، همان چیزی است که همه انبیا الهی برای خاطر آن آمدند که هدف اصلی همه ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته و پرداخته بر اساس عدالت با استفاده از همه ظرفیت‌هایی است که خداوند در انسان قرار داده است.

امام جمعه میاندوآب، با اشاره به آفت اصلی دین و سیاست، ابراز کرد: همراهی دینداری یک شخص یا جامعه با انحراف و بی‌مبالاتی و محدود کردن دین به زندگی شخصی از آفات دین است و همچنین فاصله گرفتن سیاست از اخلاق و خالی شدن از فضایل اخلاقی و نیز قرارگرفتن انسان‌های کوته بین و ضعیف در رأس امور سیاسی از آفات سیاست است.

وی تأکید کرد: مسئول دیندار کسی است که از بی‌حجاب دفاع نکند، چرا که اسلام، دین، قرآن و نهج البلاغه از حجاب دفاع می‌کند نه از بی‌حجاب و لذا باید در رأس امور جوامع کسانی قرار گیرند که دینداری آنها آفات دین و سیاست را نداشته باشد.

امام جمعه میاندوآب، با بیان اینکه نان به نرخ روز خوردن تقوای سیاسی نیست، اظهار کرد: سیاست اخلاقی همان سیاستی است که پیامبر گرامی اسلام(ص) آن را پیاده کردند و کسانی که دین را از سیاست و اخلاق و جهاد جدا می‌کنند به آفت دین دچار هستند و نمی‌شود اسم خود را دیندار گذاشت اما بخشی از آن را قبول کرد و بخش دیگر را نه.

وی با بیان اینکه ما ۴۵ سال است که با آمریکا و استکبار مبارزه می‌کنیم، گفت: نباید طوری موضع گیری کنیم که دشمن طمع کرده و از آن شاد شود و موضع گیری‌ها در قبال مسائل مختلف باید دینی، انقلابی و جهادی باشد، آیا با کسی که بر سر کودکان و زنان و مردم بیگناه بمب می‌ریزد و آنها را به خاک و خون می‌کشد، می‌شود برادری کرد؟

حجت الاسلام حسن زاده تصریح کرد: اگر سیاستمدار دیندار و لایق بر سر کار باشد در آن صورت مشکل جامعه حل می‌شود و ما مخالف کسی نیستیم، اما اگر کسی از مسیر ولایت خارج شده و خطا کند در مقابل او خواهیم ایستاد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha