جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
السيد صدر الدين القبانجي | سید صدر الدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی گفت: در این فاجعه با ملّت لبنان اعلام همبستگی می کنیم، معتقدیم که این کشتار انحراف از تمامی قوانین رفتاری در جنگ هاست که با سکوت جامعه بین‌المللی مواجه شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در فاطمیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: کشتار دسته جمعی که متجاوزان اسرائیل در لبنان با انفجار تجهیزات ارتباطی در بیروت و چند نقطه مختلف که منجر به شهادت ۲۰ شهید و مجروح شدن ۴۰۰ نفر در شرایط بحرانی شد، جنایتی است که همه اصول و مبانی جنگ را زیر پا می گذارد.

وی افزود: در حالی که در این فاجعه با ملّت لبنان اعلام همبستگی می کنیم، معتقدیم که این کشتار، انحراف از تمامی قوانین رفتاری در جنگ هاست که با سکوت جامعه بین المللی مواجه شد.

امام جمعه نجف اشرف بیان داشت: ما بر این باوریم که رژیم اسرائیل در حال جان دادن است و پس از شکست در جنگ غزه، برای فرار از پایان اجتناب ناپذیر، دست و پا می زند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی تصریح کرد: امروز جهان با بیانیه های رسمی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و مجمع عمومی سازمان ملل متحد و همچنین خشم عمومی جهانی اعلام می کند که اسرائیل به پایان خود نزدیک می شود.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی با یادآوری ولادت حضرت نبی اکرم (صلّی الله علیه وآله و سلّم) و صفات ایشان، گفت: پنج خصلت است که رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) به آن اشاره کردند و فرمودند:« الجلوس علی الارض، رکوبی الحمار مؤکفاً، حلبی العنز بیدی، خصفی النعل بیدی، السلام علی الصبیان لیکون سنة من بعدی» (پنج خصلت که تا زنده ام از آنها دست برنمی دارم. غذا خوردن با بندگان بر روی زمین، سوار شدن بر الاغ به صورت برهنه، دوشیدن بزها با دستان خود، پوشیدن پشیمینه و در اختیار کودکان بودن. همه این‌ها بدان روست که این کارها به یک سنّت تبدیل شود).

وی ادامه داد: هفت خصلت است که رسول خدا (ص) برای ابوذر غفاری ذکر کرده اند؛ اول دوست داشتن مستمندان و نزدیک شدن به آن ها، دوم اینکه به کسی که پایین تر از من است، نگاه کنم و به کسی که بالاتر از من هست، نگاه نکنم، سوم اینکه از کسی چیزی درخواست نکنم، چهارم اینکه سخن حق را بگویم حتی اگر تلخ باشد، پنجم اینکه در راه خداوند از سرزنش هیچ کس نترسم، ششم اینکه صله رحم به جا بیاورم حتی اگر به من قطع رابطه کنند و هفتم اینکه زیاد "لاحول ولاقوه الا با لله" بگویم؛ چراکه آن از گنج های بهشت است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر خطبه به سالروز ولادت حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: روایتی از امام صادق (ع) است که می فرمایند:«به هر کس از مردم که ببینی پیروی از من کنند و به گفتار من عمل کنند سلام مرا برسان».

وی افزود: همچنین امام صادق (ع) می فرمایند: «اگر فردی از شما در دین خود ورع داشت و در سخنش راست گفت و امانت را رد کرد و اخلاقش با مردم خوب بود گفته می شود این شیعه جعفری است، پس من از این (گفته) شادمان می شوم».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha