جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تجربه دوران دفاع مقدس درسی آموزنده برای ملت‌هاى مسلمان است

حوزه/ مسئول تعلیم و تربیت سپاه اردستان، گفت: تجربه دوران دفاع مقدس، درسی آموزنده برای دیگر ملت‌های مسلمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام سجاد هوشمند در یادواره شهدای منطقه ریگستان شهرستان اردستان در مسجد چهارده معصوم(ع) روستای معین‌آباد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس مردم ایران نشان دادند این سرزمین خدایی است، چراکه انقلاب اسلامی نوپا که درگیر مشکلات داخلی از جمله کودتا، ترور، تجزیه طلبی و غیره بود، با وجود تمامی مشکلات اما مردم غیرتمند آن مقابل تهاجم گسترده رژیم بعثی عراق جوانمردانه مقاومت و ایستادگی کردند.

وی تأکید کرد: جنگ تحمیلی، جنگ معمولی نبود بلکه دفاع جانانه اراده یک ملت در برابر تهاجم جهان به سردکردگی استکبار جهانی آمریکا با حمایت‌ کشورهای غربی بود.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه اردستان، دوران دفاع مقدس را از بزرگ‌ترین افتخارات ملت ایران برشمرد و ابراز کرد: اگر این جنگ رخ نمی‌داد، اعتماد به نفس، اقتدار علمی، نظامی و پیشرفت‌های صنعتی برای ایران حاصل نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: عزت و عظمت ایران اسلامی که امروز جهانیان به نظاره آن نشسته‌اند، مرهون خون پاک شهدا و فداکاری و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام هوشمند، تصریح کرد: پیشرفت‌های علمی کشور در تمامی زمینه‌ها، از جمله فناوری و ساخت دقیق‌ترین ابزارها به دست دانشمندان و متخصصان داخلی از برکات جنگ تحمیلی و تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا و همپیمانانش علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع)، یادآور شد: ربیع‌الاول به معنای حقیقی کلمه ربیع یعنی حیات و زندگی، چون در این ماه وجود مقدس پیامبر اسلام و همچنین فرزند بزرگوارش امام جعفر صادق ولادت یافته‌اند و ولادت پیغمبر سرآغاز تمامی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است.

گفتنی است از ۲۵ روستای دهستان ریگستان بخش زواره از توابع شهرستان اردستان ۱۶ نفر در دوران دفاع مقدس به فیض عظیم شهادت نائل آمده‌اند، همچنین شهرستان اردستان ۳۲۰ شهید، حدود ۵۵۰ جانباز و ۴۴ آزاده تقدیم اسلام کرده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha