جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
همایش "گفتگوی نبوی"

حوزه/ آستان مقدس علوی به مناسبت میلاد نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، همایش گفت‌وگوی نبوی را با حضور گسترده نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دبیرخانه آستان مقدس علوی به مناسبت میلاد حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) و نوه اش امام جعفر صادق (علیه السلام)، همایش گفت‌وگوی نبوی را در چارچوب فعالیت های دومین هفته بین المللی صدیقین با حضور گسترده نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف از داخل و خارج عراق در صحن مطهر علوی برگزار کرد.

مشارکت علما از ادیان و مذاهب مختلف

در چارچوب این مناسبت خجسته، نباء الحمامی، رئیس مجمع تحقیقات و مطالعات اسلامی علوی در آستان مقدس علوی اظهار داشت: حرم مطهر این روزها شاهد برگزاری هفته بین المللی صدیقین است که مجموعه ای از رویدادها و فعالیت های مختلف را در بر می گیرد و امروز شاهد برگزاری همایش گفت و گوی نبوی در حرم مطهر با حضور علما از مذاهب و ادیان مختلف هستیم و هر یک نسبت به رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام صادق (علیه السلام) ابراز محبت و علاقه دارند.

الحمامی افزود: در این مراسم نمایندگانی از طایفه ها و قومیت های مختلف از سراسر جهان حضور داشتند که در زیر سایه عشق به پیامبر اکرم و اهل بیت (علیهم السلام) و محبت به صاحب این مقام بزرگ حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) گرد آمدند.

حضور این نخبگان دینی متنوع در این مکان مطهر ثابت می کند که عشق به اهل بیت (علیهم السلام)، فارغ از تفاوت های فکری و اعتقادی، همه را متحد می کند.

دعوت به اتحاد و احترام متقابل

شیخ کامل الفهداوی، سخنگوی شورای علمای رباط محمدی نیز به نوبه خود، بر اهمیت این رویداد که ادیان و مذاهب را برای بحث و گفت‌وگو درباره شخصیت حضرت نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و رسالت انسانی آن حضرت گرد هم می آورد، تاکید کرد.

وی افزود: امروز مفتخر به حضور در نجف اشراف شدیم تا در این همایش که که حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) پیام آور آن بودند را تقویت می کند، شرکت کنیم.

شیخ الفهداوی ادامه داد: این ارزش های انسانی و رحمت بر احترام به دیگران و گسترش صلح و محبت در بین همه انسان ها تأکید می کند.

سخنگوی شورای علمای رباط محمدی بیان داشت: اجتماع علمای ادیان و مذاهب در کنار حرم حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) تأییدی بر سیره نبوی است که صلح و وحدت را بین مردم بدون توجه به تفاوت های آنها برقرار کرد.

شایان ذکر است که همایش گفتگوی نبوی فرصتی بی نظیر برای گرد هم آوردن نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف در محضر حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در حرم مطهرش است، جایی که همگان در زیر خیمه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و نوه اش امام صادق (علیه السلام) گرد هم می آیند و این اجتماع بازتاب دهنده روحیه مدارا و محبت است که اسلام و شیوه اهل بیت (علیهم السلام) را نشان می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha