جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: توسعه کانون‌های تربیت محور از اولویت‌های اصلی ستاد فهمای استان است. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مرتضی شفیعی، مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، در مراسم افتتاحیه این کانون طی سخنانی با توصیف مساجد به عنوان بهترین مراکز برای تربیت دینی کودکان و نوجوانان اظهار داشت: نوآوری و خلاقیت لازمه کار فرهنگی برای جذب کودکان و نوجوان به مساجد است و با توجه به چالش ها و دغدغه های فرهنگی و تربیتی موجود در حوزه کودک و نوجوان جاذبه آفرینی برای حضور نسل نو در مساجد بسیار ضروری می باشد.

وی با تأکید بر نوآوری در برنامه های فرهنگی خاطرنشان کرد: رونق هرچه بیشتر مساجد به واسطه حضور کودکان و نوجوانان در این مراکز بوده و برای نیل به این مقصود نیازمند خلاقیت و ابتکار عمل مطابق با اقتضائات روز جامعه و نیازهای نسل جوان هستیم.

شفیعی افزود: سعه صدر، برخورد خوب و شایسته، بها دادان به حضور جوانان در مساجد، احترام و ارزش‌گذاری و رعایت شأن حضور آنان در کنار دیگر جاذبه های لازم می تواند در حضور حداکثری کودکان نوجوانان به مساجد بسیار موثر باشد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری استان آذربایجان شرقی، در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه کانون های فرهنگی هنری مسجدی در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین استان را یکی از سیاست های اصلی این ستاد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری و بیش از ۶۰۰ کتابخانه کانونی در مساجد مختلف شهری و روستایی استان در حال ارائه خدمات مختلف آموزشی ، تربیتی به مخاطبین مسجدی هستند.

وی در ادامه اظهار داشت : توجه به امور تربیتی در مساجد یکی از عناصر لازم برای کادر سازی و کار تشکیلاتی بوده و در راستای نیل به اهداف تربیتی به عنوان یکی دیگر از مهمترین برنامه ها و سیاست های کاری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ، تقویت و توسعه کانون های تربیت محور و کانون های تخصصی خواهران نیز مد نظر قرار گرفته است.

همچنین حجت الاسلام سید محمود حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، در سخنانی با بیان اینکه اخلاق حسنه یکی از مهمترین ویژگیهای رفتاری پیامبر بود اظهار داشت: علاوه بر سایر ویژگیهای منحصر به فرد رسول اکرم، حسن خلق پیامبر(ص) یکی از مهمترین عوامل جذب مردم به دین مبین اسلام در آن دوران بود.

وی با تاکید با لزوم الگو پذیری از رفتار و کردار آن حضرت از سوی همه متولیان مسجدی خاطر نشان کرد: مهمترین عامل جذب کودکان و نوجوانان به مساجد اخلاق حسنه محمدی و محبت در رفتار است که بایستی از سوی تمامی متولیان مسجدی بویژه امامان جماعت و اعضای هیات امنا مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افتتاح کانون فرهنگی هنری نورالمبین را یکی از مهمترین عوامل جذب و حضور حداکثری کودکان و نوجوانان در مسجد امام حسن عسکری(ع) دانست و گفت : بهره مندی از جاذبه های فرهنگی و هنری برای حضور نسل جدید و فعالیت آنان در مساجد در عصر حاضر امری بدیهی و ضروری می باشد .

همچنین یونس فاتح فرماندار تبریز طی سخنانی، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره رزمندگان جنگ تحمیلی و شهدای گرانقدر آن دوران اظهار داشت: مساجد از صدر تاریخ اسلام و از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران محور فعالیت های مختلف بوده است.

وی خاطر نشان کرد: احیای کارکرد حقیقی مساجد در عصر حاضر بدون توجه به ادبیات نسل جوان و جاذبه های نو در مساجد امکان پذیر نخواهد بود از این رو فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در عرصه های مختلف بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha