جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
یثربی

حوزه/حجت الاسلام قاری با بیان اینکه بالغ بر10 هزارطلبه تاکنون از مدرسه علمیه آیت الله یثربی کاشان فارغ التحصیل شده اند گفت: اکثر طلابی که از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند درمناصب مذهبی همچون امام جمعه ، امام جماعت ، تبلیغ مسائل دینی ، قضاوت ، عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح و...در سراسر کشور مشغول به خدمت شده اند.

حجت الاسلام قاری معاون آموزش مدرسه علمیه آیت الله یثربی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه برنامه های آموزشی این مدرسه براساس دستورالعمل حوزه های علمیه کشور انجام می شود، گفت: با توجه به اینکه هر مدرسه ای در انتخاب بعضی از کتب اختیاراتی دارند، لذا این مدرسه نیز بر اساس جلسه ای که با اساتید داشته کتابهایی را که از نظر علمی برای طلاب در انتخاب واحد های درسی مفید تر بوده انتخاب نموده است.

معاون آموزش مدرسه علمیه آیت الله یثربی با بیان اینکه از بین 25 نفر طلاب سراسر کشور تعدادی در سال جاری با تعیین هسته گزینش در این مدرسه مَشغول به تحصیل شده اندگفت: تعدادی ازطلاب این مدرسه نیز برای کار تبلیغ ، سرباز علم و... به مناطق دیگر کشور و سکونت گاه های خودشان رفته اند.

حجت الاسلام قاری با بیان اینکه بالغ بر10 هزارطلبه تاکنون از مدرسه علمیه آیت الله یثربی کاشان فارغ التحصیل شده اند گفت: اکثر طلابی که از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند در مناسب مذهبی همچون امام جمعه ، امام جماعت ، تبلیغ مسائل دینی ، قضاوت ، عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح و...در سراسر کشور مشغول به خدمت شده اند.

معاون آموزش مدرسه علمیه آیت الله یثربی افزود: به دلیل اینکه اکثر طلاب این مدرسه متاهل می باشند سعی شده دروس به صورت کامل برگزار شودگفت: پنج شنبه ها علاوه بر اینکه به صورت یک روز در میان آزمون کتبی از دروسی که طلاب خوانده اندگرفته می شود، کارهای مباحثه ای و مطالعه هماهنگ طلاب ساکن در این مدرسه نیز انجام می شود.

حجت الاسلام قاری با بیان اینکه کتابخانه این مدرسه در دو شیف صبح و عصر در اختیار طلاب پژوهشگر می باشد گفت: طلاب از امور رفاهیات نیز در شبانه روز برخوردار می باشند.

وی به حضور چشمگیر و پررنگ طلاب مدرسه علمیه آیت الله یثربی خصوصا آیت الله سیدمهدی یثربی نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کاشان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: آیت الله سید مهدی یثربی (ره) علاوه بر حضور در بین رزمندگان دوران دفاع مقدس در جبهه ها، در داخل شهر و نماز جمعه نیز با تبلیغ و تشویق مردم در کمک به جبهه ها فعالیت چشمگیری در پشتیبانی از جنگ داشتند.

حجت الاسلام قاری با بیان اینکه بالغ بر60 طلبه مدرسه علمیه آیت الله یثربی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند گفت: تصاویر طلاب شهید شده زینت بخش فضای این مدرسه می باشد.

معاون آموزش مدرسه علمیه آیت الله یثربی افزود : با انجام فعالیت های تبلیغی زمینه جذب طلاب ، مستعد، مومن و متعهدسطح یک و دو فعالیت چشمگیری درمدرسه علمیه آیت الله یثربی تاکنون انجام شده است.

حجت الاسلام قاری خاطرنشان کرد : به برکت خون مطهر شهدا و انفاس قدسی امام و رهبری های مقام معظم رهبری، مدرسه علمیه آیت الله یثربی با جدیت در راستای اهداف مقدس نظام و دین فعالیت دارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha