جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
جباری

حوزه/ مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: تبعیت از ولی فقیه، درس مهمی است که ما از سیره و مکتب شهیدان و حاج قاسم ها فرا می گیریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، سردار ابراهیم جباری، طی سخنانی در مراسم یادواره ۳۶۵ شهید شهرستان سوادکوه، با بیان این که شهدای عزیز ما برای دفاع از کیان اسلام و قرآن و حفظ تمامیت ارضی و عزت اسلام و مسلمین جان خویش را فدای راه خدا کردند، گفت: شهدایی همچون حاج قاسم، اقتدار دشمن را شکستند. دشمن داعش را سازماندهی کرد تا پس از استقرار، به ایران اسلامی حمله کند اما با هدایت رهبر عزیزمان و فرماندهی حاج قاسم و مجاهدت رزمندگان آنها را سرکوب و منکوب کردیم.

وی با اشاره به مجاهدت رزمندگان و لحظات بی نظیر ایثار و فداکاری شهدا، بر ضرورت بیان و تفسیر این صحنه‌های ایثار و شهادت در قالب‌های مختلف هنری، فرهنگی، فیلم و رمان تاکید کرد و گفت: باید این روح ایمان، مقاومت و شجاعت و فداکاری و دفاع از کیان اسلام را به نسل جوان و نوجوان منتقل کنیم.

سردار جباری با بیان اینکه پیروزی در دفاع از حرم با ایمان، اخلاص و صداقت، روح قرآنی و ولایت مداری حاصل شده است، بر لزوم دمیدن روح صداقت و معنویت در جوانان تاکید کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس نیز جوانان ما در دل شب در جبهه، ساعت‌ها مشغول عبادت بودند و روح ایمان در آنها چنین روحیه مقاومی ساخته است.

وی با اشاره به اینکه حضرت آقا یک تنه در برابر دنیا کفر ایستاده است، خاطرنشان کرد: غیر از مطالعات و اطلاعات و اشراف علمی، این روح عبادت ایشان بوده که چنان شخصیتی از ایشان ساخته که دمار از روزگار دشمن درآورده است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در طی ۲۰۰ سال گذشته حوادثی رخ داده که امروز برای ما عبرت است، ادامه داد: چرا امروز در فلسطین این اتفاقات می‌افتد؟ بخاطر ضعف حکومت‌ها و نبود امام مقتدری که مردم را آماده و راهنمایی کند. حقیقتاً اگر مجاهدت رزمندگان ما در دفاع از حرم نبود، باید در کشورمان با داعش می‌جنگیدیم

وی همچنین گفت: به برکت خون این شهیدان و هدایت حضرت آقا پروژه‌ای که قرار بود منجر به محاصره ایران شود، منجر به محاصره اسرائیل شد و اینکه امروز اسرائیل چند بیگناه را می‌کشد پیروزی نیست، بلکه آنها در آستانه شکست هستند و آمریکا ناچار به ترک منطقه است.

سردار جباری با اشاره به اینکه حاج قاسم با همه افتخارات، غایت فرماندهی خود را سرباز حضرت آقا بودن می‌دانست، به اهمیت تبعیت از ولی فقیه اشاره و خاطرنشان کرد: باید از این شهیدان و مکتب حاج قاسم درس بگیریم و بدانیم وقتی امام جامعه وارد میدان شود، عقلانیت و قداست باهم ترکیب می‌شود و دیدگاه ایشان حکیمانه تمرین دیدگاه است ک باید بدان عمل کرد.

وی با بیان این که نباید از دشمن با شلیک چند موشک بترسیم، افزود: ما به برکت حضرت آقا، زحمات حاج قاسم، مجاهدت بزرگانی چون سید حسن نصرالله قوی‌ترین جبهه را تشکیل داده ایم و باید این عصای موسی بیافتد تا ساحران خبیث را ببلعد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha