شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 28, 2024
تصاویر / دیدار جمعی از متولیان موقوفات حوزوی با آیت الله اعرافی

حوزه/اولین فراخوان ملی ایده‌های نوآورانه با موضوع «وقف و خیّر» با حضور مدیر حوزه های علمیه کشور آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله جلالی فراهانی مدیر مرکز نوآوری آلاء در حاشیه آئین رونمایی فراخوان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهارکرد: این رویداد با مشارکت مرکز نوآوری آلاء و دفتر امور موقوفات و منابع پایدار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مرکز خیّر ماندگار و حوزه های علمیه خواهران برگزار می گردد.

وی با اشاره به بسترهای این فراخوان افزود: «راهکارهای افزایش مشارکت مردم برای ایجاد وقف جدید»، «راهکارهای افزایش انگیزه وقف در آحاد مردم»، «راهکارهای عملیاتی استفاده از ظرفیت منطقه ایی و محلی برای ایجاد وقف جدید» و «راهکارهای افزایش اهتمام مردم نسبت به اجرای نیت موقوفات» از جمله بسترهای این فراخوان ملی است.

حجت الاسلام جلالی فراهانی در ادامه به عرصه های این فراخوان اشاره کرد و گفت: این رویداد ملی در سه عرصه؛ «بیان مسائل و ارائه راهکارها و ایده های نو»، «تیم ایده ها و طرح های نوآورانه»، «الگو ها و تجربه های موفق توسعه پذیر» برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت شرکت در این رویداد ۱۵ آبانماه است، افزود: از همه دغدغه مندان و نوآوران فرهنگی و اجتماعی که دارای ایده ‌های نو، طرح های نوآورانه و الگوهای موفق پیرامون موضوع وقف و خیّر می‌باشند، جهت شرکت در این رویداد ملی دعوت به عمل می آوریم تا ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳ از طریق پایگاه اینترنتی رویداد به آدرس www.aalaa.ir/vaqfe به ثبت ایده های نوآورانه خود بپردازند.

مدیر مرکز نوآوری آلاء به امتیازات این فراخوان اشاره کرد و گفت: «حمایت معنوی و مادی از اجرای ایده‌ها و توسعه الگوها»، «پشتیبانی از تیم ایده‌های برگزیده» و «جوایز ارزنده مالی» برای برگزیدگان این رویداد در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد دبیرخانه دائمی ایده های نوآورانه وقف و خیر با مشارکت مراکز و نهادهای فرهنگی و اجتماعی در آینده ای نزدیک از اهداف این فراخوان ملی خواهد بود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha