شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 28, 2024
و

حوزه/ نمایندگان کشورمان، مهدی مهدوی و یوسف جعفرزاده، در سی‌امین دورۀ مسابقات بین‌المللی قرآنِ کراوسی، امروز، شنبه، در دو بخش حفظ و قرائت با سایر شرکت‌کنندگان به رقابت‌ می‌پردازند.

به‌گزارش گروهِ ترجمۀ خبرگزاری حوزه، افتتاحیۀ سی‌امین دورۀ رقابت‌های بین‌المللی قرآن کرواسی روز پنج‌شنبه در شهر زاگرب آغاز شده است. شرکت‌کنندگان در دو بخش تلاوت و حفظ، طی دو روز، با هم رقابت می‌کنند

طبق برنامه‌ریزی رقابت‌ها، نمایندگان ایران، مهدی مهدوی و یوسف جعفرزاده،، قرار است امروز، شنبه، توانایی‌های خودشان را به داوران نشان دهند؛ مهدوی در بخش حفظ و جعفرزاده در بخش قرائت، نمایندگان کشورمان در کرواسی هستند.

هیئت داوران، متشکل از کارشناسان قرآنی از کشورهای مختلفی همچون عزیز العلیلی از کرواسی، یوسف الحمادی از قطر، عثمان شاهین از ترکیه، شرزاد طاهر از عراق و کمال گودا از الجزایر کیفیت اجرای شرکت‌کنندگان را ارزیابی می‌کنند.

گفتنی است احمد ابوالقاسمی، کارشناس قرآنی کشورمان، نیز قرار بود در این مسابقات به‌عنوان داور حضور داشته باشد که به‌علت عدم صدور روادید، بخش داوری این مسابقات را همراهی نمی‌کند.

هرچند جمعیت عمدۀ کرواسی را مسیحیان تشکیل می‌دهند و بر اساس سرشماری سال (۲۰۲۱)، تنها ۱.۳ آن مسلمان هستند اما این رویداد تعّهد این کشور به ترویج درک سایر ادیان، از طریق برگزاری چنین رقابت‌های بین‌المللی‌ای، را نشان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha