یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ |۲۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 29, 2024
کد خبر: 1187992
۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
جهاد کشاورزی

حوزه/ سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از تولید ۵۹ هزار و ۲۰۰ تن گندم در سال زراعی گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ افزایش ۱۶ درصدی یافته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، محمد میرزایی در نشست مجازی با اصحاب رسانه اظهار کرد: این میزان از تولید گندم در سطح ۸ هزار هکتار کشت آبی و ۲۷ هزار هکتار کشت دیم برداشت شده است که میانگین عملکرد مزارع کشت آبی در هر هکتار ۴۷۰۰ کیلوگرم و در مزارع کشت دیم ۸۰۰ کیلوگرم در هر هکتار بوده است.

وی اضافه کرد: با اشاره به خرید تضمینی محصول گندم اظهار کرد: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از میزان کل گندم تولیدی این شهرستان مقدار ۳۷ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز تصریح کرد: بارش های مناسب بهاری، اجرای طرح های مختلف از جمله ترویج و توسعه استفاده متناسب از کود های شیمیایی با به کار گیری سیاست های کلان وزارت جهاد کشاورزی، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، طرح گندم بنیان، طرح پتانسیل عملکرد و اجرای طرح کم نهاده از جمله دلایل بهبود عملکرد و افزایش تولید گندم در سال زراعی گذشته است.

میرزایی یادآور شد: در زمان برداشت مزارع غلات یک شبکه مراقبت برداشت متشکل از پنج اکیپ و شامل کارشناسان خبره تشکیل و کار نظارت را در مناطق تحت پوشش بر عهده داشته اند.

وی در خصوص میزان تولید دیگر محصولات شتوی ابراز کرد: در سال زراعی گذشته حدود ۲۰ هزار تن جو از سطح مزارع این شهرستان برداشت و به بازار مصرف خوراک دام و طیور عرضه شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز افزود: میزان تولید دانه روغنی کلزا نیز حدود ۲۳۳ تن از سطح زیر کشت نزدیک به ۱۲۵ هکتار بوده است که عمدتاً به صورت تضمینی توسط شرکت دانه های روغنی خریداری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha