دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ |۲۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 30, 2024
کد خبر: 1188510
۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
کافه مستند

حوزه/ ویژه برنامه کافه مستند با موضوع بررسی تحولات اخیر لبنان و شهادت سید حسن نصرالله مستندهای ویژه‌ای را پخش و به نقد و بررسی میپردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مستند «مرزهای مقاومت» ساخته وحید فرجی و گویندگی علیرضا نوروزی با محوریت تشکیل رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ و شش جنگ بزرگ است که بین این رژیم غاصب با کشورهای عربی حاشیه فلسطین نظیر مصر، لبنان، سوریه و اردن رخ داده است.

در هر قسمت از این مجموعه یکی از این جنگ‌ها به شیوه‌ای دقیق روایت شده و اتفاقات قبل، حین و بعد از آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اولین جنگ مربوط به سال ۱۹۴۸ و شکل‌گیری اسرائیل است و ۵ جنگ‌ بزرگ دیگر «بحران سوئز» در سال ۱۹۵۶، «جنگ ۶ روزه» در سال ۱۹۶۷، «جنگ یوم کیپور» در سال ۱۹۷۳، تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان در سال ۱۹۸۲ (جنگ اول لبنان) و جنگ دوم لبنان مشهور به «جنگ ۳۳ روزه لبنان» را شامل می‌شود.

کافه مستند میزبان جواد موگویی، مستند ساز و پژوهشگر، در میز نقد و مهدی انصاری منتقد ثابت برنامه میهمان نگاه مستند دوستان است.

علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را در ویژه برنامه کافه مستند با محوریت اتفاقات لبنان و شهادت سید حسن نصرالله امروز دوشنبه ساعت ۱۸ از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha