سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ |۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 1, 2024
حادثه معدن

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تعطیلی معدن طبس کار عاقلانه ای نیست، گفت: نباید صورت مسئله را پاک کرد بلکه باید دنبال حل آن رفت و ابتدا باید به مکانیزه کردن شرکت ها پرداخت و امیدواریم دیگر شاهد این نوع اتفاقات نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، احمد مروی امروز سه شنبه (۱٠ مهر) در جلسه تشریح سانحه معدن طبس در فرمانداری این شهرستان ضمن ابلاغ پیام تسلیت مقام معظم رهبری اظهار داشت: جان باختگان این حادثه در راه کسب رزق حلال و به یک معنا طبق روایت فی سبیل الله جان باخته اند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب روز گذشته فرمودند که در این منطقه حضور پیدا کنم و ملاقاتی با خانواده های جانباختگان حادثه معدن طبس داشته باشم.

وی با بیان اینکه وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی همه ما است که وقتی یک حادثه تلخ رخ می دهد پای کار باشند، افزود: اما برای بسیاری از مسائل باید علاج واقعه قبل از وقوع باشد و باید در جهت مکانیزه کردن معدن طبس و اخذ مطالبات در این جهت جدی تر و حساس تر تلاش و کمک کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی در ادامه گفت: مسئولان استان خراسان جنوبی در این زمینه ورود جدی داشته باشند و از پیگیری این موضوع، خسته هم نشوند و ان قدر تلاش کنید تا مسئولان بالا خسته شوند.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان داشت: خدا را شاکر باشید که در این حادثه جان ۲٠٠ نفر نجات داده شده است و فوت ۵۰ نفر در این حادثه قابل جبران برای خانواده های آنان نیست اما تا می توانید به آنان کمک کنید.

وی به حق و حقوق خانواده های جانباختگان حادثه معدن طبس اشاره کرد و افزود: طی بررسی ها متوجه شدیم که بحث الحاقی بیمه آنان انجام نشده غفلت صورت گرفته است و اگر حق قانونی این خانواده ها است باید صاحبان معدن طبق قانون انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه کارگران معدن، کار سختی دارند، گفت: کارگران فرصت نمی کنند که دنبال حق و حقوق خود بروند و مسئولان مربوطه در اینجا وظیفه دارند تا حق کارگران را بگیرند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه بیان کرد: وظیفه ما مسئولان است که مشکلات کارگران را رصد کنیم و باید نظارت بر فعالیت های شرکت ها داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تعطیلی معدن طبس کار عاقلانه ای نیست، افزود: با تعطیلی که کار پیش نمی رود و نباید صورت مسئله را پاک کرد بلکه باید دنبال حل آن رفت و ابتدا باید به مکانیزه کردن شرکت ها پرداخت و امیدواریم دیگر شاهد این نوع اتفاقات نباشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی در پایان گفت: از مسائلی همچون امنیت، ایمنی، حقوق کارگران معدن دفاع کنید و سهل انگاری نداشته باشید و در غیر این صورت باید جواب دهید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha