چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
بزرگداشت شهید هاشمی‌نژاد

حوزه/ عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به هجمه‌های دشمن در فضای مجازی و تخریب شخصیت‌های برجسته انقلابی، به ضرورت تقویت و تبیین اصول انقلاب اسلامی در برابر چالش‌های کنونی و پاسداری از آرمان‌های نظام أکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی، صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهید هاشمی‌نژاد و همچنین سومین روز شهادت سید حسن نصرالله که در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، ضمن ابراز تبریک به رزمندگان سپاه و ارتش جمهوری اسلامی، اظهار کرد: پاسخ قاطع و کوبنده دلاورمردان ما به رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی لازم است مورد تقدیر قرار گیرد، چراکه این خون‌خواهی غرورمندانه از طرف عزیزانی است که با برنامه‌ریزی و تلاش‌های مکرر و مضاعف خود، به رخ دشمن کشیدند.

وی تأکید کرد: این مراسم هرچند به یاد شهدای اخیر و به ویژه شهید سید حسن نصرالله و همچنین شهدای حزب‌الله برگزار می‌شود اما در عین حال تجلی یاد و خاطره شهید بزرگوار و مجاهد همیشگی، شهید هاشمی نژاد نیز هست.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی تصریح کرد: یکی از وظایف ما نسبت به شهدا این است که یاد آنان را فراموش نکنیم و جهاد و سخنان آنان را برای نسل جوان بیان نماییم، و همچنین شرایطی که شهدا در آن سخن می‌گفتند و مردم را بسیج می‌کردند، باید برای جوانان تبیین شود.

این استاد حوزه و دانشگاه به نقش شهید هاشمی نژاد به عنوان یکی از یاران سرافراز امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: کسانی که پای درس و منبر این روحانی بزرگ نشسته‌اند، می‌توانند شخصیت او را ترسیم کنند و باید این بزرگداشت‌ها ادامه یابد چرا که مرور زمان می‌تواند باعث فراموشی افتخارات و دلاورمردی‌ها شود و ما باید تلاش کنیم غبار این فراموشی را از روی یاد شهدا بزداییم.

وی با اشاره به حفظ میراث فرهنگی به عنوان یکی از رسالت‌های روحانیون، ابراز کرد: ما در کتب اسلامی بیش از ۴۴ هزار حدیث داریم و این نتیجه مجاهدت‌هایی است که علمای گذشته انجام داده‌اند و از آنجایی که یکی از مواریث فرهنگی ما، شهدا و مجاهدان فی سبیل الله هستند باید در گرامیداشت یاد آنان اهتمام بورزیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه اگر جهاد تبیین در جامعه وجود نداشت، امروز عاشورا به این شکل نبود، گفت: در فرهنگ شیعه، حفظ خون شیعه و تفسیر آن به اندازه خود شهید و شهادت ارزشمند است. ما اکنون در برابر هجمه جنگ نرم هستیم که تلاش می‌کند حقایق را دگرگون کند.

نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: مراسم بزرگداشت شهدا در راستای حفظ میراث فرهنگی است. اگر فرهنگ شهدا ضعیف شود یا هدف آن‌ها به درستی تبیین نشود، مسئول خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات و چالش‌های فعلی، بر لزوم حفظ اصول انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: دشمنان، به ویژه در فضای مجازی، هر روز هجمه‌هایی علیه شخصیت‌های برجسته و رهبران اسلامی ایجاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی این هجمه‌ها را ادامه توطئه‌های تاریخی علیه انقلاب اسلامی دانست و از مقاومت لازم برای مقابله با این چالش‌ها سخن گفت.

وی در ادامه، به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اصول اسلامی اشاره کرد و گفت: ۴۰ سال در مواضع‌ و آرمان‌های نظام و انقلاب ایستادیم و از اصول اسلامیت، ولایت فقیه و نه شرقی نه غربی دفاع کردیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر مبارزه با استکبار جهانی، به‌ویژه ایالات متحده، آن را دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف دانست و گفت: رابطه ما با آمریکا رابطه مظلوم با ظالم است و باید برای جبهه مقاومت ثابت‌قدم باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی افزود: اصول انقلاب اسلامی به ویژه در شرایط کنونی باید به‌دقت تبیین و تفسیر شود و همچنین فداکاری‌های افرادی مانند شهید هاشمی‌نژاد و آیت‌الله رئیسی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به نقش روحانیت در تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) و همچنین پاسداری از آرمان‌های انقلاب تأکید کرد و گفت: روحانیت باید در میدان حاضر باشد و به‌جای انتظار برای رهنمودها، خود به میدان بیاید.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضرورت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن، بر این نکته تأکید کرد که تقویت آرمان‌های اسلامی و وحدت بین نیروهای متعهد، همواره از اصول اصلی ما بوده و خواهد بود.

وی از جامعه روحانیت خواست تا در راستای تبیین اندیشه‌های انقلاب تلاش بیشتری را انجام دهند و با همدلی و همکاری، به تقویت جبهه مقاومت در سطح جهانی بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha