پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
اجتماع "لبیک یا خامنه‌ای" در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) فرمودند شما نه‌تنها در برابر انسان‌ها، بلکه نسبت به سرزمین‌ها و حیوانات هم مسئول هستید، گفت: مگر می‌شود ما صحنه‌های جنایت صهیونیست‌ها را ببینیم و هیچ اثری در ما نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی شب گذشته در سخنرانی اجتماع "لبیک یا خامنه‌ای" و بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه شهادت مقامی است که انبیا و اولیای خدا از خدا می‌خواستند، اظهار داشت: شهادت بهترین چیزی است که خداوند به بهترین بندگان خود می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر کسی اخلاق و ویژگی‌های شهدا را داشته باشد در حکم شهید است، گفت: افرادی مانند شهید سید حسن نصرالله شهید شدند؛ زیرا شهید زندگی کردند و اخلاق شهدا را داشتند؛ افرادی شهید خواهند شد که مانند شهدا زندگی کنند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به ویژگی‌های افرادی که شهید شدند، ابراز داشت: اولین ویژگی شهدا وارستگی و عدم وابستگی به دنیا است، شهید مطهری می‌گوید شهید کسی است که یک روح بلند و هدف مقدس دارد و در راه عقیده کشته شده؛ شهید برای خودش کاری نکرده و در راه حق و حقیقت و فضیلت قدم برداشته است.

وی دومین ویژگی شهدا را درخواست حقیقی شهادت دانست و گفت: برخی از افراد درخواست غیرحقیقی برای شهادت دارند و از روی نفاق می‌گویند ما عاشق شهادت هستیم، افرادی بودند که بعد از جنگ بدر می‌گفتند حیف شد و ما توفیق نداشتیم شهید شویم؛ ولی وقتی جنگ احد فرارسید و پیامبر (ص) به سراغشان فرستاد؛ اما گفتند ما می‌خواستیم با شهدای بدر بجنگیم و شهید شویم و با این بهانه از رفتن به جهاد امتناع کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی سومین ویژگی شهدا را غیرت و تقید دینی دانست و گفت: انسان زمانی توفیق شهادت پیدا می‌کند که مقید به احکام دین باشد، در وصیت‌نامه شهدا اکثرشان سفارش به حجاب و نماز کرده‌اند و تبعیت از ولی‌فقیه کرده‌اند؛ تبعیت از فقیه و ولایت‌مداری از دستورات اکید دینی است و شهدا در این زمینه ممتاز بودند.

حمله به رژیم صهیونیستی مسئولیت‌پذیری ایران را نشان می‌دهد

وی گفت: چهارمین ویژگی شهدا مسئولیت‌پذیری است، مگر می‌شود که ما صحنه‌های جنایت صهیونیست‌ها را ببینیم و هیچ اثری در ما نداشته باشد، اینکه جمهوری اسلامی در این شرایط سخت هزینه‌های بالای حمله نظامی و تبعات آن را می‌پذیرد و حاضر می‌شود در مقابل دشمن بایستد نشان از حس مسئولیت‌پذیری ایران دارد؛ امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه فرمود شما نه‌تنها در برابر انسان‌ها مسئول هستید؛ بلکه نسبت به سرزمین‌ها و حیوانات هم مسئول هستید.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت پنجمین ویژگی شهدا را وفای به عهد دانست و گفت: اگر کسی با این ویژگی‌های زندگی کند ولو در رختخواب از دنیا برود شهید از دنیا رفته است؛ خداوند مقام بلندی به شهدا داده است و در روایت داریم که یک درب بهشت مخصوص شهدا است و آن‌قدر مقامشان بلند است که در روز قیامت حق شفاعت دارند.

پس از شهادت مظلومانه مجاهد کبیر و شخصیت با عظمت شهید سید حسن نصرالله، هرشب اجتماع بزرگ "لبیک یا خامنه‌ای" و بزرگداشت سید و سالار مقاومت با حضور سخنرانان و مداحان مشهور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha