پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
کد خبر: 1189640
۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
شهید سید حسن نصرالله

حوزه/ رزمنده مؤمن و اهالی دیار توحید، هرگز به داشته ها، تدبیر، استحکامات خود دل خودش نمی کند و اطمینان قلبی خودش را صرفا از اتصال و توکل به الله و توسل به ساحت مقدس اهل بیت علیهم‌السلام می داند و معتقد است اعتماد به خود و اعتماد به داشته‌های ظاهری و اسبابی، آغاز سقوط و مستحقِ دریافت سیلی غضب الهی است!

خبرگزاری حوزه | برای معییت و همراهی قلبی - عملی با جبهه بزرگ مقاومت اسلامی و ورود به جرگه حزب‌الله قرآنی، باید به ابعاد مختلف این جبهه و بایدها و سلوک عملی آن معرفت عمیق مبتنی بر اصول قرآنی و سیره اهل بیت علیهم‌السلام پیدا کنیم! به عبارتی: اینجا همه چیز باید لله باشد!

حزب الله: در راه الله و لله اقدام و عمل کردن، یعنی عرفان در میدان، یعنی انجام تکلیف؛ و در انجام این وظیفه و تکلیف سرمستی از پیروزی ظاهری و سرشکستگی از شکست ظاهری معنا ندارد! هر دو مصداق فتح است! فتوحات ظاهری و معنوی!

جبهه مقاومت اسلامی و ساختمان عظیم آن، دارای روح و جسم است.

جسم آن عبارت است از رزمندگان شجاع و پرافتخارش در جغرافیایی وسیع و استراتژیک؛و روح آن هم عبارت از ایمان و توکل به خدا، توسل به ساحت مقدس اهل بیت علیهم‌السلام، اطاعت از مولا و ولایتمداری عملی، سجایای اخلاقی و کرامت انسانی همچون ایثار و از خود گذشتگی،رحمت و شفقت با مؤمنین و پیکار شدید با کفار و ظالمین؛مجاهده علمی و فرهنگی برای خودکفایی و مقابله با تهاجم فرهنگی؛خودباوری، وحدت و انسجام اسلامی؛ زمینه سازی برای برپایی تمدن آرمانی اهل بیت علیهم‌السلام و...

این انسان مجاهد و مؤمن جبهه مقاومت اسلامی، همه این امور فوق الذکر را هم در یک شاهراه و مسیر انجام می‌دهد و آن هم عبارت است از لله...

یعنی تمام فکر، نیت، عمل، سکوت، قیام و قعودش برای خداست. و این درس را هم به تأسی از رسول اعظم از حضرت رب الأرباب گرفته که خطاب به پیامبر و مؤمنین به او می‌فرماید: قُلۡ إِنَّ صَلَاتِی وَ نُسُکِی وَ مَحیَایَ وَمَمَاتِی لِلَّهِ رَبِّ ٱلۡعَٰلَمِین!

به عبارت ساده، یعنی همه هستی یک انسان مؤمن از خدا و برای خداست...

این خلاصه تربیت توحیدی رزمندگان مؤمن جبهه مقاومت اسلامی است...

فلذا اگر می‌بینیم برخی از این مجاهدان پرافتخار جبهه مقاومت اسلامی ره صدساله را یک شبه طی کرده و به عارفانی الگو و اسوه برای جامعه اسلامی مبدل شده اند؛ سرّش اینجاست که همه وجود آنها برای خداست!

اگر سازو برگ نظامی تهیه می‌کنند، برای این است که [علاوه بر تجربه زیسته بشری] خداوند دستور داده که با این آمادگی رزمی و تهیه سازوبرگ، ادوات و استحکامات نظامی‌ دشمن را بترسانید!

از همین روست که رزمنده مؤمن و اهالی دیار توحید، هرگز به داشته ها، تدبیر، استحکامات خود دل خودش نمی کند و اطمینان قلبی خودش را صرفا از اتصال و توکل به الله و توسل به ساحت مقدس اهل بیت علیهم‌السلام می داند و معتقد است اعتماد به خود و اعتماد به داشته‌های ظاهری و اسبابی، آغاز سقوط و مستحقِ دریافت سیلی غضب الهی است!

رزمندگان مؤمن جبهه مقاومت اسلامی اینطور تربیت و سلوک می‌کنند...و این سیره و تجربه را از پیشوایان خود در صدر اسلام و همچنین تجربه انقلاب اسلامی فراگرفته اند...

خوشبختانه این سلوک عملی- اخلاقی و عرفانی را امت اسلامی بعد از فطرت و فاصله طولانی[بیش از هزارسال گرفتاری در دام طواغیت،امرا و شاهان جور] در دهه های اخیر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جبهه قدرتمند مقاومت اسلامی [با بیعت و هدایت نائب مولا بقیةالله در عصر غیبت کبری و تحت هدایت فقه پویای شیعه] دوباره عینی و عملی کرده و ثمرات این توکل و توسل را در کنار تدبیر عقلی و تجربه زیسته بشری در هم آمیخته به شجره طیبه و ساختمانی تنومند در برابر جبهه الحاد و نفاق صهیونیستی-غربی و ارتجاع اسلام آمریکایی مبدل کرده است.

اینکه امت اسلامی،زیر بمباران و زندان و آوارگی می‌گویند الله؛ یعنی همه وجود و اقدام و عمل و قیام و قعود ما برای خداست و خداست که می‌بیند و اجر ما با اوست.

اگر استحکامات و ادوات و تجهیزاتی دارد و با آن دشمن را می‌ترساند و براو غلبه و نصرت پیدا می‌کند خدا را فاعل و خود را وسیله می‌داند و معتقد است که:«وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللهَ رَمی» و اگر بعد از هر فتحی،خداوند را حمد و به درگاه او استغفار می‌کند؛برای این است که از لذاتِ غرور نفسانی خود فرار و به الله پناه ببرد و همه چیز را از ناحیه او می‌داند.در سایر میادین و فتوحات علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هم همینطور؛ از خدا و برای خدا...

این سلوک عملی و فکری جبهه مقاومت اسلامی برآیند سیر و منش قرآنی و حاصل تربیت توحیدی مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و شاگردان آنهاست؛حاصل تربیت اثربخش و مبتنی بر اصول ولایت فقیه و مقام نیابت مولا بقیةالله در عصر غیبت کبری است!

ان شاءالله با این سلوک عملی و تبعیت از ولایت فقیه، زمینه ساز ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام و برپایی تمدن آرمانی اهل بیت علیهم‌السلام باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha