جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ |۳۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 4, 2024
حجت الاسلام مهدیان

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش زنان در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: بهره گیری از ظرفیت بانوان انقلابی لازمه امیدبخشی در جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی مهدیان، امروز در همایش افتتاحیه مدرسه مبلغات محافل خانگی که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم در حال برگزاری است، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز جبهه مقاومت به خصوص شهید سید حسن نصرالله گفت: حضرت امام (ره) از آغاز نهضت و انقلاب اسلامی سه هدف را مطرح فرمودند؛ در داخل کشور ساقط کردن رژیم پهلوی، در عرصه بین الملل حمله به ساختار طاغوتی آمریکا در عالم و نیز تلاش در جهت اضمحلال رژیم غاصب صهیونیستی که ما باید به همه این اهداف و رویکردها توجه داشته باشیم.

وی افزود: سالهاست که دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال شناخت منشأ قدرت ایران هستند و در این باره صحبت های بسیاری مطرح شده و کتب و مقالات پرشماری نوشته شده است.

استاد حوزه علمیه گفت: امروز دشمن صهیونیستی، ابزار نظامی و امکانات رسانه ای قوی دارد اما این پرسش مطرح است که چرا در برابر جبهه مقاومت اسلامی و قدرت مجاهدان آن خوار و ذلیل شده است.

وی ادامه داد: آن ها می خواهند که ما تابع اراده و قدرت مستکبران عالم بوده و در برابر آن ها حرفی برای گفتن نداشته باشیم و در این صورت ما سلطه پذیر خواهیم بود.

حجت الاسلام مهدیان تأکید کرد: طرح سیاسی امروز دنیا این است که یک سری کشورها، سلطه گر باشند و بقیه زیر سلطه مستکبران باشند اما امام و رهبری تأکید می فرمایند که ما منطق دیگری را مطرح می کنیم و لذا با انقلاب اسلامی و قیام لله به دنبال بر هم زدن نظم فعلی در مناسبات جهانی هستیم.

وی افزود: امامین انقلاب تأکید کرده اند که منشأ قدرت باید ایمان انسان باشد چرا که انسان ابزار را می سازد و ایمان آدمی اگر درست کار کند، اراده خدا بر فعالیت هایش تعلق می گیرد و در این صورت هیچ قدرتی نمی تواند جلوی این اراده الهی را بگیرد.

وی بیان داشت: در زمانه ای انقلاب اسلامی به پیروزی دست یافت و مهیای دفاع از کشور در جنگ تحمیلی شد که ما به ظاهر امکاناتی نداشتیم و همه دنیا علیه کشور ما بسیج شده بود اما این قدرت اراده و ایمان بچه ها و رزمندگان ما بود که به لطف الهی و تحت هدایت ولی فقیه کار خود را کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به موفقیت های جبهه مقاومت اسلامی در منطقه با وجود همه فشارها و دشمنی ها و کارشکنی ها گفت: سید حسن نصرالله و حزب الله لبنان در جنگ های متعدد با رژیم صهیونیستی، منطق حاکم بر دنیا را به چالش کشید و گفتمان ناب انقلاب اسلامی را به جهانیان و به خصوص جهان عرب و دنیای اسلام عرضه کرد.

مسئول مجموعه فرهنگی و تبلیغی خانه طلاب جوان افزود: امام راحل در همان آغاز ورود به ایران اسلامی بعد از سال ها تبعید، تأکید فرمودند که ملت مراقب باشند که رمز پیروزی که همان قیام برای خدا و مبتنی بر اراده و ایمان بوده را حفظ و تقویت کنید و بکوشید که این فرهنگ و مکتب را به دنیا صادر کنید.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی مبتنی بر همان اراده به دنبال عرضه پیام و گفتمان خود به دنیای امروز است و این که نظم موجود را بر هم بزند.

حجت الاسلام مهدیان گفت: رهبر عزیزمان در جلسه روز گذشته بیان فرمودند با این که داغدار شهادت سید حسن نصرالله هستم اما اهمیت جلسه با نخبگان و تأکید بر مباحثی چون رشد و جهش علمی می طلبد که این دیدار برگزار شود که این سخن حضرت آقا واقعاً حاوی پیام بسیار مهمی است.

وی افزود: الگو شدن ایران اسلامی باعث می شود که برای کشورهای منطقه و مسلمانان جهان الهام بخش باشد، کما این که شکل گیری و توسعه جریان هایی مثل انصارالله یمن، حزب الله لبنان، حماس در فلسطین و حتی جریان های آزادی خواه و حق طلب در غرب و خود آمریکا، متأثر از انقلاب اسلامی و راه نورانی امام (ره) بوده و همه این طیف ها و جریان ها امروز بیش از هر چیز دیگری متأثر از کلام و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام مهدیان افزود: ما نباید خودمان را محصور در آن چیزی کنیم که دشمن می خواهد بلکه باید گفتمان خود را توسعه داده و دنیا را با حرف و مدل خودمان آشنا کنیم.
پژوهشگر و تحلیلگر مسایل اجتماعی و فرهنگی همچنین با اشاره به ساختار عنکبوتی رژیم اسرائیل گفت: اگر آمریکا و غرب به کمک اسرائیل غاصب نیامده بودند در همان روزهای نخست بعد از طوفان الاقصی در ۷ اکتبر از هم پاشیده بود.

وی بیان داشت: واقعیت آن است که ابهت رژیم صهیونیستی با طوفان الاقصی و بعد عملیات وعده صادق ۱ و ۲ در نزد افکار عمومی جهان شکسته شد و البته آن ها در عرصه جنگ شناختی و ترکیبی می کوشند که این فضاحت را جبران کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: حضرت آقا در بیانیه گام دوم تأکید کردند که جهاد امیدآفرینی مهم ترین و فوری ترین جهاد در حال حاضر است و این که نباید بگذاریم دشمن یأس و نومیدی را در جامعه ما رواج دهد.

وی با بیان این که بر اساس رهنمودهای امام و رهبری در می یابیم که یکی از قدرت های اصلی نظام و انقلاب اسلامی ناظر به بهره گیری از ظرفیت زنان و دختران است، گفت: اهمیت این مساله باعث شده که دشمن زنان جامعه ما را هدف بگیرد و در جنگ شناختی می خواهد اراده و انگیزه و توان زنان و دختران ما را در مسیر اهداف اسلام و انقلاب تضعیف کند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: باید زاویه نگاه خود و دیگران نسبت به اتفاقات مختلف از جمله در عرصه بین الملل و جبهه مقاومت را اصلاح کنیم و البته ابتدا باید صحنه را درست ببینیم تا بر اساس تحلیل صحیح بتوانیم به جهاد تبیین بپردازیم.

حجت الاسلام مهدیان ادامه داد: نگاه نکنید که دشمن فرماندهان و بزرگانی همچون نصرالله و هنیه را ترور می کند این داغ ها سنگین است اما واقعیت این است ما به حول و قوه الهی اراده خود را بر دشمن تحمیل کرده و می کنیم.

وی گفت: رهبر عزیزمان فرمودند که ما نزدیک قله ایم و حال دشمن می خواهد اراده و نگاه زنان و جوانان ما را تغییر دهد و در این میان، آن چه مهم است این که ما باید نسبت به تکالیف خود آگاه باشیم و با بصیرت و ایمان قلبی به دنبال انجام تکلیف باشیم و از سختی ها نهراسیم و امیدوارانه راه خود را بپیماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha