یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 6, 2024
مفتحی

محسن مفتحی گفت: فیلم کوتاه یکی از بهترین مسیرها برای پرداختن به موضوعات دینی است زیرا در این عرصه می‌توان هر و پیام را به شکلی موجز و مختصر به بیننده منتقل کرد.

محسن مفتحی کارگردان و تهیه‌کننده فیلم کوتاه در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: فیلم کوتاه یکی از بهترین مسیرها برای پرداختن به موضوعات دینی است، زیرا در این عرصه می‌توان هر و پیام را به شکلی موجز و مختصر به بیننده منتقل کرد؛ ویژگی که تاثیر زیادی روی موفقیت کار دینی دارد اما متاسفانه از این عرصه به شکل مطلوبی بهره برده نمی‌شود.

وی افزود: فیلم کوتاه جدا از اینکه زبانی تاثیرگذار در پرداختن به موضوعات دینی دارا است گونه‌ای کم خرج در سینما نیز محسوب می‌‍‌شود، بنابراین می‌توان با امکان بیشتری در این عرصه قدم برداشت. در این رابطه مشکل بسیار جدی وجود دارد آنهم به امکان نمایش این دست تولیدات مربوط است و متاسفانه وضعیت مطلوبی ندارد.

کارگردان و تهیه‌کننده فیلم کوتاه اظهار کرد: از مسئولان فرهنگی خواهش می‌کنم امکان دیده شدن فیلم‌های کوتاه را بیشتر فراهم کند، چون متاسفانه آن‌گونه که باید تولیدات این عرصه در معرض دید عموم مردم قرار نمی‌گیرد درحالی که می‌توان در اماکن مختلف فرهنگی، فیلم‌های کوتاه را به نمایش درآورد.

مفتحی با بیان اینکه و در کارهایش تلاش می‌کند موضوعات دینی را در قالب آثار اجتماعی به بیننده منتقل کند، تصریح کرد: همیشه تلاش کردم که آموزه‌های دینی را در قالب کارهای اجتماعی مورد توجه قرار دهم چون معتقدم وقتی قرار است موضوعات در قالب زندگی روزمره در معرض دید مخاطب قرار گیرد انتظار می‌رود ارتباط بیشتری با موضوع برقرار کند.

این فیلمساز ادامه داد: برای مثال در فیلم جدیدم «تولد نیما» تلاش کردم به معضل اعتیاد بپردازم اما در این کار به مخاطب گفته می‌شود سبک زندگی تاثیر مستقیم در زندگی انسان‌ها دارد افرادی که الگوهای زندگی آنها بر پایه آموزه‌های دینی شکل گرفته کمتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

کارگردان و تهیه‌کننده فیلم کوتاه در انتها تصریح کرد: نکته فوق کلامی نیست که تنها من آن را بیان کنم بلکه اگر آماری در این رابطه گرفته شود متوجه خواهیم شد میزان گرایش افراد مذهبی به آسیب‌هایی چون اعتیاد بسیار پایین است. در دستورات دینی روی سلامت جسم انسان‌ها تاکید شده است. در این میان اعتیاد معضلی است که به بدن آسیب فراوان می‌رساند پس فردی که مقید به موضاعات دینی است تن به آسیب جشمانی نمی‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha