یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 6, 2024
حجت الاسلام و المسلمین خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان در نشست شورای معاونان مرکز مدیریت این حوزه گفت: نماز جمعه نمایشی از اقتدار، عظمت، صلابت، امنیت، آرامش و معنویت توامان با یکدیگر بود که در فضای نماز جمعه به خوبی تجلی و نمود پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان امروز در نشست شورای معاونان مرکز مدیریت این حوزه در بیاناتی ضمن اشاره به اقامه نماز جمعه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیام های مهم آن، گفت: نماز جمعه روز گذشته نمایشی از اقتدار، عظمت، صلابت، امنیت، آرامش و معنویت توامان با یکدیگر بود که در فضای نماز جمعه به خوبی تجلی و نمود پیدا کرد.

وی با بیان این که در نماز جمعه روز گذشته همگرایی و همبستگی امام و امت در اوج خود دیده شد، تصریح کرد: عظمت و کارکرد نماز جمعه بعنوان عبادت دسته جمعی، روز گذشته درک شد و این نماز چندین پیام داشت.

مدیر حوزه علمیه خراسان نخستین پیام آن را اقتدار جمهوری اسلامی و تحقیر دشمنان دانست و خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب پیش از حمله نظامی و تهدیدات توخالی مقامات رژیم صهیونیستی، اعلام کرده بودند که در نماز جمعه حاضر خواهند شد و پس از آن دستور حمله نظامی به دشمن صادر شد و این اقتدار و عظمت کشور را نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط پیام دیگر آن را خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی دانست که از دشمن نباید ترس و واهمه داشته باشند و هرگز در محاسبات خود نسبت به توطئه دشمنان اشتباه نکنند و عنوان کرد: پیام نماز به مردم ایران آن است که در آرامش باشید و آرام زندگی کنید که هر اتفاقی افتاد، در کنار یکدیگر هستیم و خواهیم بود و همه دیدیم رهبر انقلاب با اقتدار، صلابت و امنیت در نماز حضور یافتند.

وی با بیان این که پیام دیگر حضور رهبر انقلاب در نماز جمعه، پیام ولایت، همبستگی و موالات است، عنوان کرد: پیام رهبر انقلاب همان است که عنوان کردند دشمن را بشناسید که ما یک دشمن اما با چندین و چند ترفند داریم که در هر جائی به گونه‌ای وارد شده و به شکلی به میدان می آید و تاکتیک هایش با یکدیگر تفاوت دارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: دشمن گاهی در لبنان، گاهی در یمن، گاهی به عرصه جنگ نرم و گاهی جنگ سخت وارد می شود تا به هر نحوی که می تواند در امت اسلامی تفرقه ایجاد نموده و به اهداف خود برسد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که امت اسلامی در هرکجا، یک امت است و مرز های جغرافیائی مباحث حاشیه ای است، تصریح کرد: امت اسلامی باید در کنار یکدیگر باشند و مشکلات هم را حس کنند؛ در امت اسلام همه باید پشت سرهم بوده و با یکدیگر معاضدت و همراهی داشته باشد و هم را یاری کنند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب نسبت به کسانی در موضوعات تندروی دارند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب چنین فرمودند که ما نه تعلل می کنیم و نه شتاب زده می شویم؛ عده ای گاها تحلیل های بی منطق و مبنا دارند که فرمایش رهبر معظم انقلاب در این خصوص مورد توجه است که فرمودند مقامات کشور و مسئولان نظامی در موقع خود تصمیم می گیرند و نباید از روی موضوعات احساسی و بدون منطق، عملکرد مسئولان نظام را زیرسوال برد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که خداوند را شاکریم در زمان ولایت رهبر معظم انقلاب زندگی می کنیم و امیدواریم خداوند حضورشان را تا زمان ظهور امام زمان(عج) برای کشور مستدام دارد، اظهار داشت: باید در امتداد خط ولایت رسالتمان را به درستی انجام داده و وظائف خود را در تبعیت از رهبری دنبال کنیم.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha