یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 6, 2024
دیدار مسئولان مؤسسه وارث الأنبیاء عراق با رئیس دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها

حوزه/ در دیدار مسئولان مؤسسه وارث الأنبیاء عراق با رئیس و تنی چند از مسئولان دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها، زمینه های همکاری بین دو مجموعه بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسئولان و نمایندگان مؤسسه وارث الأنبیاء وابسته به عتبه حسینیه عراق با رئیس دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها دیدار و گفت‌وگو کردند. در این نشست بر گسترش همکاری‌ها در حوزه های موضوعی مشترک، برنامه‌ریزی برگزاری نشست‌ها و میزگردهای علمی تاکید شد.

در این دیدار در رابطه با همکاری در برگزاری پیش نشست‌ها و ارائه مقالات به هجدهمین جشنواره بین المللی ربیع الشهاده «کنفرانس امام حسین علیه‌السلام میراث دار انبیا و از تبار اوصیا» به صورت ویژه و تخصصی گفت‌وگو شد.

دکتر زهرا اسالم مسئول واحد خواهران موسسه علمی وارث الانبیا عتبه حسینیه در این نشست در معرفی این موسسه عنوان کرد: مؤسسه وارث الأنبیاء وابسته به آستان مقدس امام حسین علیه السلام به صورت تخصصی در رابطه با امام حسین علیه السلام تحقیق و پژوهش می‌کند و بیش از یک دهه است که در قم مشغول به فعالیت است.

وی ادامه داد: در این موسسه پایان‌نامه هایی که در جهان در رابطه با امام حسین علیه السلام نگارش می‌شود بررسی و چاپ می‌شود همچنین موضوعاتی نیز به دانشجویان و علاقه مندان معرفی می‌شود، این موسسه تلاش می‌کند تا پژوهش و نگارش در رابطه با امام حسین علیه السلام در بین دانشجویان افزایش پیدا کند.

وی در رابطه با جشنواره ربیع الشهاده اظهار کرد: این جشنواره در ۱۱ محور اصلی شامل زیارت وارث، شخصیت امام حسین علیه‌السلام در زیارت وارث، وراثت عام، وراثت خاص، نهضت امام حسین ع در زیارت وارث، ابعاد کلامی موجود در زیارت وارث، فروع دین از دیدگاه زیارت وارث، مفاهیم تاریخی در زیارت وارث، آثار و فوائد زیارت وارث، مفاهیم مشابه زیارت وارث در دیگر زیارات و مفاهیم معرفتی و شناختی موجد در کلمات زیارت وارث فراخوان مقاله داده است.

دکتر مریم بردبار، رئیس دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها هم ضمن معرفی این دانشگاه عنوان کرد: دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها می‌تواند علاوه بر همکاری مشترک در زمینه پژوهشی و نگارش در زمینه های هنری نیز فعالیت کند.

وی با اعلام موافقت با همکاری دانشگاه در برگزاری جشنواره ربیع الشهاده اظهار کرد: این دانشگاه در محور های مرتبط با رشته های تحصیلی و مهارتی می تواند نقش موثری در هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره داشته باشد.

بردبار افزود: حضور این موسسه فرصت مغتنمی است تا دانشجویان و اساتید بتوانند از ظرفیت های موجود در آن استفاده نموده و به فعالیت های علمی و پژوهشی در شناساندن و شناخته شدن امام حسین (ع) مشغول شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha