دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
زر

حوزه/ مدیرمدرسه علمیه آیت الله مدنی کاشان با بیان اینکه قالیشویان ریشه در تشیع ،مقاومت و ولایت مداری دارد گفت: برای حفظ ، تداوم وگسترش تفکر ولایت مداری باید سنت قالیشویان از طرف مردم شریف فین کاشان ادامه داشته باشد .

حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس شریفیان درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان به حضور پرشور جمعه گذشته مردم سراسر کشور در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین در مشهد اردهال اشاره کرد و اظهار داشت : حضور حضرت علی بن باقر(ع) در منطقه کاشان برای تبلیغ دین نشان دهنده عشق و ارادات مردم این خطه به خاندان اهل بیت (ع) می باشد.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله مدنی کاشان افزود: حضور فرزند بلا فصل امام باقر علیه السلام در کاشان برای تبلیغ دین و ایجاد تفکر مقاومت در مقابل دشمنان دین و اسلام نشانگر توجه امامان شیعه به مقاومت و پایداری در مقابل ظالمان است.

حجت الاسلام والمسلمین شریفیان، با بیان اینکه نحوه شهادت علی بن محمد باقر (ع) کم نظیر است، افزود: این امامزاده بزرگوار با دعوت اهالی فین و کاشان به این منطقه آمدند و مثل جد بزرگوارشان به شهادت رسید.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله مدنی کاشان با بیان اینکه قالیشویان ریشه در تشیع ،مقاومت و ولایت مداری دارد گفت: برای حفظ ،تداوم و گسترش تفکر ولایت مداری در جهان باید سنت قالیشویان از طرف مردم شریف فین کاشان ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شریفیان با بیان اینکه قالیشویان ریشه در تشیع ،مقاومت و ولایت مداری دارد گفت: برای حفظ، تداوم و گسترش تفکر ولایت مداری باید سنت قالیشویان از طرف مردم شریف فین کاشان ادامه داشته باشد .

شایان ذکر است هرسال دومین جمعه از ماه مهر، آیین سنتی مذهبی قالیشویان توسط اهالی فین و سومین جمعه مهر ماه نیز با عنوان «جمعه نشلجی ها» در بزرگداشت هفتمین روز شهادت سلطان علی بن محمدباقر(ع) توسط مردم متدین و ولایتی روستای نشلج با مراسم سوگواری و تعزیه خوانی و حضور ده ها هزار نفر از اقصی نقاط میهن اسلامی در آستان مقدس این امامزاده در مشهد اردهال کاشان برگزار می شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha