سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 8, 2024
ن

حوزه/ به مناسبت سالگرد هفتم اکتبر، حامیان فلسطین در سراسر دنیا با برگزاری تظاهراتی گسترده، جنایات وحشیانۀ یک‌سال اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به‌گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، به‌نقل از ان.بی.سی تظاهرات گسترده‌ای در سانفرانسیسکو، بخش شمالی ایالت کالیفرنیای آمریکا، به مناسبت سالگرد هفتم اکتبر برگزار شد و انتظار می‌رود روزهای آتی این تظاهرات باحضور تعداد بیشتری هم برگزار شود.

سخنرانان در این تظاهرات ضمن تأکید بر توقف جنگ خواستار تحریم هرچه‌ سریع‌ترِ تسلیحات نظامی علیه اسرائیل شدند.

الجزیره نوشت: در نیوزلند، تظاهرکنندگان حامی فلسطین، روز دوشنبه، در شهر اوکلند تجمع کردند و خواستار آتش‌بس فوری جنگ غزه شدند.

گفتنی است اوایل روز دوشنبه، کریستوفر لوکسون، نخست وزیر نیوزیلند گفت که این کشور به درخواست برای آتش بس، و کاهش تنش‌ ادامه می دهد.

رویترز نوشت شهرهای بزرگ از جاکارتا تا استانبول، رباط (مراکش)، پایتخت‌های بزرگ کشورهای اروپایی و همچنین واشنگتن و نیویورک شاهد تظاهرات بودند.

در جاکارتا، پایتخت اندونزی، پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان، هزاران معترض حامی فلسطین روز یکشنبه در نزدیکی سفارت آمریکا تجمع کردند و از واشنگتن خواستند ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کند.

در مراکش معترضان با شعار «نه به‌ عادی‌سازی، فلسطین فروشی نیست،» خواستار پایان روابط دیپلماتیک کشورشان با اسرائیل شدند.

در استرالیا، مردم، پیش از ظهر، روبه‌روی بزرگ‌ترین مسجد این کشور، مسجد لاکمبا، واقع در حومۀ سیدنی، گرد هم جمع شدند. به‌گزارش روزنامۀ محلی استرالیا، تظاهرکنندگان در خیابانی که برای تظاهرات مسدود شده بود تجمع کردند و پرچم‌های فلسطین و لبنان را در دست داشتند.

مردم شهرهای مختلف پاکستان هم، کراچی، لاهور، پیشاور، کویته، فیصل‌آباد، مولتان سرگوده، حیدرآباد و دیگر شهرها برای ابراز همدردی با فلسطینی‌ها تظاهرات گسترده‌ای رقم زدند.

در دهلی نو پایتخت هند شرکت‌کنندگان با سر دادن شعار و سرودهایی علیه جنگ و کشتار مردم غزه اعتراض کردند.

همچنین هزاران نفر در شهرهای سراسر ترکیه از جمله استانبول و آنکارا در حمایت از غزه و لبنان راهپیمایی کردند.

پاپ فرانسیس در واتیکان خواستار "آتش‌بس فوری" در غزه و لبنان شد و نسبت به خطر "جنگ گسترده‌تر" هشدار داد.

روز شنبه هم در واشنگتن دی سی، بیش از حامیان فلسطین در مقابل کاخ سفید تظاهرات کردند و خواستار پایان دادن کمک نظامی آمریکا به اسرائیل شدند؛ گفتنی است در این تظاهرات یک مرد هم با اعتراض به سیاست‌های حمایتی آمریکا از کشتار غزه خودش را آتش زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha