سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 8, 2024
کد خبر: 1191034
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۶
«حجره هنر»، ضرورتی که در حوزه ایجاد شد

حوزه/مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه به جهت ضرورت، ارتقا و بالندگی طلاب و فضلای حوزه های علمیه، اقدام به راه اندازی طرح «حجره هنر» نمود که پس از ماهها فعالیت، توانسته تا به بخش اعظمی از اهداف خود دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجره هنر، مهارتکده ای منحصر به فرد است که با موضوعات متنوع و کاربردی توانسته جای خود طی چندین ماه فعالیت در میان طلاب جوان و مستعد اعم از خواهران و برادران باز کند.

از آنجا که نظام اسلامی با تمامی ارکان در یک گذر تاریخی و استقرار تمدن نوین اسلامی می باشد، بر همگان بویژه طلاب جوان لازم و ضروری است که در زمینه تولید محتوای فاخر و نوین، مهارت های لازم را کسب کنند و مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه توانسته با طراحی «حجره هنر» موفق، اقدام به برگزاری سلسله دوره های آموزشی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعباس سیدنژاد، مدیر فضای مجازی و چند رسانه ای مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: این مرکز بر این باور است که طلاب باید به مبانی عرصه های متعدد هنر آشنا شوند تا این خلأ پر شود، لذا در طرح حجره هنر این کار در رشته های مختلف ویژه خواهران و برادران پیگیری و اجرا شد.

وی تصریح کرد: هدف اصلی و مقصود حوزه علمیه تربیت هنرمند در رشته های هنری و رسانه ای نیست؛ بلکه معتقدیم با توجه به اهمیت و کاربرد این عرصه در فرهنگ و تمدن، آشنایی نسبی طلاب با آن، ضروری و اجتناب ناپذیر است.

برگزاری «حجره هنر» با ۱۶ رشته هنری و رسانه ای

مدیر فضای مجازی و چند رسانه ای مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور بیان کرد: بحمدالله دوره های آموزشی حجره هنر در قالب ۱۶ رشته هنری و رسانه ای همچون فیلم نامه نویسی، مستندسازی، خبرنگاری، پویا نمایی، موشن گرافیک، تدوین فیلم، تصویربرداری، گویندگی، کاریکاتور، خوشنویسی، عکاسی، داستان نویسی، ویراستاری، انیفوگرافیک و بازی های رایانه‌ای و گرافیک تبلیغاتی با توجه به زمان برگزار می شود.

حجت الاسلام سیدنژاد با بیان این که در این دوره ها مدرک معتبر هنری و رسانه ای به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد، گفت: فیلم نامه نویسی، انیمیشن و تدوین فیلم و عکاسی از مهمترین و پرطرفدارترین رشته هایی است که طلاب در دوره های آن شرکت می کنند.

وی به عدم تداخل کلاش های دوره با زمان دروس طلاب اشاره کرد و گفت: این کلاس ها به شکلی برنامه ریزی شد که خللی به دروس طلاب وارد نشود. در تابستان این دوره ها به شکل فشرده برگزار شد و سعی بر آن داشتیم که دوره تکمیلی آن با همین رویه به شکل متناوب در طول سال همراه با دروس حوزوی در قم و شهرستان ها برگزار گردد.

یادآور می شود، طلاب علاقه مند برای ثبت نام می توانند به سامانه پیشخوان حوزه
/http://login.ismc.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha