جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
همایش مبلغان معاونت تبلیغ حوزه

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم در همایش مبلغان این استان که در مدرسه دارالشفاء برگزار شد با اشاره به اینکه آیات ۴۵ تا ۴۷ سوره انفال باید محور فعالیت‌ طلاب باشد، گفت: خداوند در این آیات به چند راهبرد مهمِ مواجهه جبهه حق با دشمنان اشاره می‌کند که مناسبت است طلاب به آن عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همایش مبلغان معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم، با محوریت بزرگداشت شهید سید مقاومت و بصیرت‌افزایی، امروز سه‌شنبه، با حضور جمعی از طلاب برادر و خواهر در سالن اجتماعات دارالشفاء برگزار شد.

در این همایش، مبلغان طرح امین، بینات، هجرت، نسیم رحمت، گروه‌های تبلیغی جهادی و اساتید حوزه علمیه قم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مردان‌پور معاون تبلیغ حوزه علمیه قم، بصیرت افزایی طلاب را هدف از برگزاری این همایش دانست و گفت: نیاز بود جلسات بصیرتی مبلغان برای آگاهی بیشتر از برخی مسایل و شرایط منطقه برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه دستورالعمل های تبلیغی متنوعی را برای مبلغان دینی فراهم کرده است، اظهار امیدواری کرد که طلاب برادر و خواهر در عرصه‌های مد نظر بتوانند از این دستورالعمل‌ها در راستای فعالیت‌های تبلیغی بهره ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مردان‌پور مردان‌پور در ادامه با اشاره به اینکه شهادت سیدحسن نصرالله دل رهبر معظم انقلاب و همه مظلومان عالم را جریحه‌دار کرد، گفت: به برکت خون این شهید شاهد اضمحلال جبهه کفر و سگ هار رهاشده آمریکا در منطقه خواهیم بود.

برگزاری همایش مبلغان استان قم / ۵ راهبرد مهم قرآنی مواجهه با دشمنان

وی، قطع نفوذ سلفیت و وهابیت در منطقه را از برکات اقدامات سردار سلیمانی و سیدحسن نصرالله دانست و گفت: ما در مقابل دشمنی هستیم که از همه ابزارها برای به انزوا کشاندن جبهه حق استفاده می‌کند و تخریب بیمارستان‌ها و مدارس برایش اهمیتی ندارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه آیات ۴۵ تا ۴۷ سوره انفال باید محور فعالیت‌ طلاب باشد، گفت: خداوند در این آیات به چند راهبرد مهمِ مواجهه جبهه حق با دشمنان اشاره می‌کند که مناسبت است طلاب به آن عمل کنند.

وی با استناد به این آیات اولین راهبرد را ثبات قدم در برابر دشمنان برشمرد و گفت: ذکر و یاد فراوان خداوند راهبرد دوم در مقابله با دشمن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مردان‌پور خاطرنشان کرد: راهبرد سوم اطاعت از خداوند و رسول گرامی اسلام (ص) و راهبرد چهارم هم جلوگیری از هرگونه اختلاف و عدم یکپارچگی در جبهه حق است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم تاکید کرد: اختلاف و پراکندگی جبهه حق همان چیزی است که دشمنان انتظارش را می‌کشند و همواره از همین منفذ ورود می‌کنند و باعث تضعیف مومنین می‌شوند.

وی صبر را راهبرد پنجم جبهه حق در برابر دشمنان دانست و گفت: صبر از ثبات در قدم نیز فراتر است و به این معنا است که حتی در ذهن خودمان گمان اینکه در برابر دشمن ضعیف هستیم را نکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی، قائم مقام حوزه علمیه قم نیز در سخنانی به تبیین برخی بایسته‌های مورد نیاز طلاب در امر تبلیغ پرداخت.

همچنین بررسی شرایط منطقه و پیامدهای عملیات وعده صادق ۲ توسط دکتر ملایری،‌ کارشناس مسایل سیاسی از برنامه‌های دیگر این همایش بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha