یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
زر

حوزه/ کارشناس مباحث مهدوی با بیان اینکه توسل به امام زمان(عج) باعث دایمی شدن معرفت به مهدویت می شود گفت: دیده ام کسانی را که هر روز با خواندن دو رکعت نماز استغاثه زیرآسمان توسل دایمی به امام زمان (عج)دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حائری پور، کارشناس مباحث مهدوی، در نشست علمی با موضوع "زمینه‌سازی امام حسن عسکری(ع) برای ورود به دوران غیبت" در فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشان اظهار داشت : بر اساس روایات اگر شخص امام زمان(عج) از دیدگان پنهان است دانش ، علم و تادیب او نسبت به امت در دل های مردم ثابت است.

حجت الاسلام والمسلمین حائری پور با بیان اینکه همچنان که حجت پنهان دارد هدایت هم دوگونه است یکی هدایت آشکار و دیگری هدایت باطنی است گفت: آن چیزهایی که جناب موسی بن عمران در سوره کهف از خضر یاد گرفت که می خواست نزد یک معلم تعلیم ببیند هدایت آشکار نبود بلکه هدایت پنهان بود .

کارشناس مباحث مهدوی افزود: تصریح کردند وقتی بحث حجت غایب مطرح می شود حواسمان جمع باشد همان تکلیفی که نسبت به شناخت حجت آشکار خودداریم همان تکلیف را نسبت به حجت غایب هم داشته باشیم

وی افزود: محمد بن عثمان امری نایب دوم امام زمان(عج) می گوید از پدرم عثمان بن سعید که نایب اول بوده شنیدم که یک روز بر امام عسگری (ع) یکی سوال کرد که آقاجان از پدرانتان اینجور برایمان روایت شده که زمین هیچگاه تا قیامت از حجت خالی نخواهد بود و اگر کسی حجت را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است حضرت فرمودند این مطلب حق است چنانکه روز حق است لذا هیچ تردیدی در این مورد نیست.

کارشناس مباحث مهدوی ادامه داد: هم حجت برای همیشه باید تا قیامت روی زمین باشد و هم معرفت و شناخت این حجت لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین حائری پور با بیان اینکه در جلسات مهدویت هرآنچه که از امام زمان(عج) می دانیم یک گام نزدیک تر می شویم گفت: یکی از آثار شرکت در جلسات مهدویت این است که اگر امام زمانمان را خوب بشناسیم در تلاطم روزگار متلاطم نمی شویم و در امواجی که پیش می آید نسبت به آینده دلمان آرام است ،دل نگران نمی شویم، از موضع درست خودمان عقب گرد نمی کنیم و از امر ولایت یک قدم کوتاه نمی آییم .

کارشناس مباحث مهدوی با بیان اینکه توسل به امام زمان(عج) باعث دایمی شدن معرفت به مهدویت می شود گفت: دیده ام کسانی را که هر روز با خواندن دو رکعت نماز استغاثه زیر آسمان توسل دایمی به امام زمان (عج)دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حائری پور با بیان ارتباط با امام زمان(عج) به انسان دلگرمی می دهد گفت: بر اساس روایات غیبت گاهی برای حجت خدا ضرورت دارد همانطورکه موسی بن جعفر(ع)فرمود به خاطر اینکه جان امام زمان(عج)تا شرایط ظهورش فراهم شود در خطر است باید در غیبت باشد.

کارشناس مباحث مهدوی با بیان اینکه برای زمینه سازی ظهور نسبت به دوره غیبت هشدار داده اند، گفت: در دوره غیبت عده ای مرتد می شوند و می گویند اگر امام زمانی بود تا حالا آمده بود،عده دیگری که می مانند باید تلاش کنند در این فتنه در ردیف ثابتین قرار گیرند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha