یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
نرم‌افزار مجموعه آثار آیت‌الله العظمی سید عبدالحسین لاری(ره) عرضه شد

حوزه/ این نرم‌افزار شامل کتابخانه دیجیتالی از متن ۱۲ عنوان در ۱۵ جلد کتاب از آثار علامه مجاهد آیت‌الله العظمی سید عبدالحسین لاری(ره) می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پس برگزاری همایش «مرجعیت شیعه، حکمرانی و تمدن اسلامی با محوریت واکاوی اندیشه‌های مرحوم آیت‌الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری» در ۱۹ اردیبهشت‌ماه، مجموعه آثار و تالیفات این عالم بزرگ در قالب نرم‌افزار تولید و اکنون در اختیار علاقمندان و محققان رشته‌های مختلف علوم اسلامی قرار دارد. کاربران می‌توانند با مراجعه به فروشگاه اینترنتی نور (نورشاپ) ضمن خرید این محصول، از کتب ارائه شده و امکانات فناورانه آن استفاده نمایند.

تقریرات فی أصول الفقه، التعلیقة علی فرائد الأصول، التعلیقة علی ریاض المسائل، حاشیة المکاسب، مجموعه رسائل، مجموعه مقالات، معارف السلمانی بمراتب خلفاء الرحمانی، ولایت فقیه(سیری در افکار و مبارزات آیت‌الله سید عبدالحسین لاری)، مشروطه مشروعه، اسناد و مکاتبات آیت‌الله سید عبدالحسین لاری، امانتدار پیامبران(نقش آیت‌الله سید عبدالحسین لاری در مبارزات اسلامی قرن اخیر)، مهاجر إلی‌الله (سیری در زندگینامه آیت‌الله سید عبدالحسین لاری) از منابع مهمی است که در این کتابخانه دیجیتالی آمده است.

بهره‌مندی از موتور جست‌وجوی پیشرفته نور با قابلیت‌های اولویت‌دهی پیشرفته به پاسخ‌ها، پالایش نتایج جست وجو بر اساس کتاب، موضوعات، پدیدآور و زبان، انعطاف در برابر پیشوند و پسوند کلمات، محدود کردن جست‌وجو به آیات، روایات و اشعار موجود در متون، امکان ایجاد میز پژوهشی جهت انجام و ثبت پژوهش‌های کاربر، ارتباط واژگان متن با چند دوره لغت‌نامه به‌همراه قابلیت جست‌وجو و دسته‌بندی، مبتنی بر ریشه از دیگر امکانات این نرم‌افزار ارزشمند محسوب می‌شود.

شایان ذکر است که آیین رونمایی از این نرم‌افزار، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری (تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام) و حجت الاسلام والمسلمین دژکام (نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز) و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بهرامی (رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی) در سالن شهید آیت‌الله دستغیب در حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha