یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
کد خبر: 1192524
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
کتاب «عایده»

حوزه/ کتاب «عایده» خاطرات مادر شهید حزب‌الله لبنان در انتشارات سوره‌ مهر به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «عایده» خاطرات مادر شهید حزب‌الله لبنان به قلم محبوبه‌سادات رضوی‌نیا در انتشارات سوره‌ مهر به چاپ رسید.

این کتاب به زندگی «عایده سرور» مادر شهید «علی اسماعیل» از اعضای حزب‌الله لبنان می‌پردازد و زندگی او را از کودکی تا شهادت فرزند هفده‌ساله‌اش برای مخاطب روایت می‌کند.

عایده از اهالی لبنان، از کودکی علاقه زیادی به حجاب و انجام فعالیت‌های دینی داشت. او با وجود مخالفت‌های شدید مادرش چادر سر می‌کند و با داشتن زمینه‌های مذهبی به حزب‌الله می‌پیوندد. عایده با یکی از اعضای حزب‌الله ازدواج می‌کند. او صاحب سه فرزند می‌شود که یکی از آن‌ها در هفده‌سالگی به شهود و کراماتی عجیبی دست پیدا می‌کند و به شهادت می‌رسد.

یکی از کرامات شهید علی اسماعیل که رضوی‌نیا در مقدمه به آن اشاره کرده رایحه خوشی است که بعد از تیر خوردن علی در قله شمالی از خون او اطراف را پر می‌کند.

نویسنده برای مصاحبه با این مادر شهید به بیروت سفر می‌کند. مصاحبه به زبان عربی گرفته می‌شود و محمدجواد مهدی‌زاده از پژوهشگران و نویسندگان کشورمان که به لهجه لبنانی تسلط دارد پیاده‌سازی و ترجمه آن را انجام می‌دهد. بعد از تدوین ابتدایی کتاب، عایده سرور سی‌وچهار روز به ایران و مشهد محل زندگی نویسنده می‌رود و تا پایان کار نگارش کتاب در کنار او می‌ماند.

ضمن این که مهدی‌زاده اطلاعات مورد نیاز برای پاورقی‌ها مربوط به اشخاص، شهدا، عملیات و مناطق را هم بر عهده می‌گیرد. به همین دلیل پاورقی‌ها ممکن است کمی طولانی به نظر می‌رسد اما اطلاعات جامعی برای مخاطب غیر لبنانی فراهم آورده و او را با تاریخ، جغرافیا، حوادث، شخصیت‌ها و سیاست کشور لبنان آشنا می‌کند.

«عایده» در چهارده فصل به همت دفتر هنر و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی و با همکاری موسسه رسالات لبنان به ثمر رسیده است. در پایان کتاب، وصیت‌نامه شهید و عکس‌هایی از او و خانواده‌اش گنجانده شده است.

«عایده» با شمارگان ۱۲۵۰، در ۲۸۴ صفحه و با قیمت ۲۵۵ هزار تومان در بازار کتاب موجود است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha